Kongres Marketingu i Innowacji wzbudza duże zainteresowanie, ponieważ jest to inicjatywa, której tematem przewodnim będą nowe kierunki rozwoju marketingu terytorialnego, bazujące na wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi promocji i technologii informatycznych. Podczas Kongresu osoby zajmujące się kreowaniem i promocją marki miejsc, będą debatować o przyszłości marketingu terytorialnego. Jak wyjaśnia Jarosław Reczek - Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego - Magnesem przyciągającym uczestników na Kongres Marketingu i Innowacji w Samorządach był mocny program wydarzenia oraz obecność cenionych specjalistów, wśród których znaleźli się pracownicy i właściciele prestiżowych instytucji i firm. Tak duża liczba chętnych do udziału w Kongresie pozwala mieć nadzieję na jego kontynuację w następnych latach.
Miasta i regiony potrzebują ekspertów posiadających odpowiednią wiedzę, rozumiejących specyfikę promocji miejsc, tworzących nowe trendy. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzą organizatorzy Kongresu. Nasze spotkanie będzie zatem swoistym warsztatem, podczas którego przekazywana będzie wiedza, uznawana niejednokrotnie za najcenniejszy zasób marketingowy – podkreśla Marzena Furtak-Żebracka, dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa.
Co w programie?
Przez wiele tygodni Rada Programowa pracowała nad doborem prelegentów i wstąpień. W efekcie powstał naprawdę dobry i spójny program. Ponadto udało nam się zaprosić na Kongres znamienitych ekspertów, których wiedza i doświadczenie z pewnością okażą się cenne dla uczestników – mówi dr Dariusz Tworzydło, współorganizator Kongresu, prezes zarządu Exacto Sp. z o.o., pracownik Uniwersytetu Wrocławskiego. Program wydarzenia obejmuje wystąpienia prelegentów – specjalistów z zakresu marketingu i nowych technologii oraz dwie debaty z udziałem ekspertów i publiczności. Pierwsza z nich będzie dotyczyć „Trendów przyszłości w marketingu miejsc”, a tematem drugiej będą „Narzędzia komunikacji w promocji marki miejsc – oczekiwania a rzeczywistość”.
Podczas Kongresu będziemy mówili m.in. o kierunkach rozwoju systemów informatycznych mających zastosowanie w promocji jednostek samorządu terytorialnego. Zwrócimy uwagę na rolę informatyzacji w realizowaniu strategii budowania marek, a także poruszymy temat ewolucji narzędzi marketingowych z punktu widzenia rozwoju technologii informatycznych, które coraz głębiej wkraczają w działania wizerunkowe. – dodaje Wojciech Materna, Prezes Zarządu, Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka.
Wśród prelegentów będą m.in.: Krzysztof Nepelski - Pełnomocnik ds. Relacji Instytucjonalnych, Grupa RMF, Mariusz Pleban – Wiceprezes Zarządu Związku Firm PR, Prezes Multi Communications, Sebastian Chachołek - Prezes Zarządu Grupy PRC, Robert Stępowski - Redaktor naczelny serwisu MarketingMiejsca.com.pl, Rafał Sanecki – Account Manager Gov&NGOs, Grupa Onet oraz Dariusz Małkiński – Dyrektor Kreatywny współtwórca Fresh Idea, przedstawiciel konsorcjum Fresh Idea i Aurum Film.
Zobacz prezentację otwierającą Kongres:
Organizatorem wydarzenia jest firma Exacto Sp. z o.o. Partnerami strategicznymi Kongresu są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.
Partnerami merytorycznymi wydarzenia są: Aurum Film, Discovery Science, Ideo Sp. z o.o., Instytut Monitorowania Mediów, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, IPC Instytut Badawczy, Klaster IT, PRC Communications, Związek Firm Public Relations.
Patronami medialnymi Kongresu są: epr.pl, Gazeta Samorządu i Administracji, gospodarkaPodkarpacka.pl, InfoPR, Marketer+, Marketing i Rynek, marketingmiejsca.com.pl, marketingowiec.pl, Newsline.pl, Onet, Panorama Silesia, PRoto PR, Serwis Samorządowy PAP.
Z organizatorami Kongresu współpracują wydawnictwa: Helion, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Dom Wydawniczy REBIS, Wydawnictwo Naukowe PWN.