NA STYKU KULTUR ŁÓDŹ

Radio RMF Classic, stacja należąca do GRUPY RMF, była partnerem XVIII Targów - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR, które odbyły się w dniach 24-26 lutego 2012 roku w nowym Centrum Konferencyjno – Wystawienniczym MTŁ przy ul. Politechniki 2 w Łodzi i były imprezą inaugurującą działalność Centrum.
W trakcie targów odbyła się prezentacja pt.„RADIO - czyli jak wygląda promocja atrakcji turystycznych w Polsce … z Klasą” na przykładzie działań promocyjno-antenowych stacji Grupy RMF.
GRUPA RMF była partnerem Targów Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR ŁÓDŹ.

Zaproszenie do udziału w imprezie przyjęło 180 przedstawicieli branży turystycznej. Były wśród nich instytucje samorządowe i lokalne z niemal wszystkich regionów Polski, gestorzy obiektów turystycznych i noclegowych, atrakcje turystyczne, uzdrowiska i sanatoria, organizatorzy turystki wiejskiej i agroturystyki oraz touroperatorzy i biura podróży. Uzupełnieniem ich oferty była prezentacja możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu.

Targi  NA STYKU KULTUR to miejsce  dla osób poszukujących  pomysłów na spędzenie wyjazdów urlopowych, rodzinnych wakacji, długich weekendów, krótkich wypadów poza miasto czy inspiracji na podróż marzeń.  Na targach ciekawe i promocyjne oferty znaleźli również rodzice szukający wyjazdów kolonijnych i obozów dla swoich pociech a także nauczyciele poszukujący propozycji na zielone szkoły i wycieczki. Specjalne oferty czekały także na miłośników zagranicznych podróży, fanów turystyki krajowej czy amatorów wczasów pod gruszą.

Nowością tegorocznej imprezy była strefa aktywnego wypoczynku X-ACTIVE w której zaprezentowały się  stadniny proponujące wakacje w siodle, szkoły nurkowania i żeglarstwa, dystrybutorzy sprzętu rowerowego i jeździeckiego. Podczas Targów będzie można było także wziąć udział w warsztatach z Nornic Walking i nauczyć się techniki chodzenia na kijkach.

Regionem partnerskim tegorocznej edycji było Województwo Kujawsko – Pomorskie,  które promowało się pod hasłem „ZasmaKUJ_POMysłów na weekend!”.  W ramach prezentacji odbyło się szereg eventów i wydarzeń, dzięki którym można było lepiej poznać ten region. Na interaktywnym stoisku nie zabrakło szczątków dinozaura, nauki konstrukcji budowy chaty biskupińskiej, sztuki malowania fajansu, wypieków toruńskiego piernika, experymentów prostu z bydgoskiego Exploseum, a nawet postaci z Gwiezdnych Wojen.

Podczas uroczystości otwarcia Targów NA STYKU KULTUR Województwo Łódzkie podpisało umowę o współpracy z regionem partnerskim - Departamentem Nord - we Francji. Umowa ta ma na celu intensyfikację dotychczasowych działań w dziedzinach takich jak: sport i turystyka; kultura i sztuka; polityka społeczna; współpraca gospodarcza; edukacja; wymiana młodzieży oraz transport i infrastruktura.

 Zorganizowane atrakcje i wydarzenia to między innymi:

  • Prezentacja Wyników Badań  Ruchu Turystycznego W Województwie Łódzkim W Roku 2011

  • Konferencja TURYSTYKA SZKOLNA W ŚWIETLE PRZEPISÓW OŚWIATOWYCH I USTAWY O USŁUGACH TURYSTYCZNYCH

  • Szkolenie SOCIAL MEDIA W TURYSTYCE - czyli jak tam być, by coś z tego mieć?

  • Seminarium CO WIDZĄ KLIENCI? - prezentacja nowoczesnej technologii badań form reklamy wizualnej i stron internetowych za pomocą eyetrackera. 

  • LATAJ Z ŁODZI NA WAKCJE - prezentacja Portu Lotniczego Łódź wraz z touroperatorami organizującymi wyloty na wakacje z Łodzi. Promocyjne oferty wypoczynku przedstawią: Ecco Holiday, Konsorcjum Polskich Biur Podróży, Nowa Itaka, Oazis Tours, TUI Poland.

  • JAK LATAĆ, ŻEBY NIE PRZEPŁACAĆ? - WARSZTATY TANIEGO LATANIA - o najnowszych trendach i sposobach, jak i kiedy kupować bilety, by nie odchudziły naszego portfela, opowiedzą byli pracownicy linii lotniczych.  Organizatorem warsztatów jest TravelAdvisor.pl.

  • PODRÓŻUJ BEZPIECZNIE - profilaktyka zdrowotna dla osób podróżujących - jak odpowiednio przygotować się do podróży a w przypadku problemów zdrowotnych po powrocie, znaleźć specjalistyczną pomoc. Partnerem spotkania jest portal polskich globtroterów travelbit.pl .

  • SZLAKIEM CIEKAWYCH LUDZI… – spotkania z podróżnikami pod patronatem wydawnictwa BEZDROŻA - podróżnicy po  egzotycznych zakątkach świata podzielą się wrażeniami
    i zdjęciami ze swoich wypraw i podróży.

  • WYSTAWY 

  • NEPAL - MIĘDZY GÓRAMI  - wystawa autorstwa  Marka Arcimowicza, składała się z 30 dużych fotografii - obrazów skłaniających do refleksji i odkrywania kraju wciśniętego między najwyższe góry
    na świecie. To historie o ludziach i pięknie miejsca, gdzie przyszło im żyć. Wystawa odwiedziła
    już Poznań, Wrocław i Teplice n/Metuji. A przygotowana została na potrzeby spektakularnej akcji charytatywnej w poznańskim Starym Browarze.

  • RÓŻNE OBLICZA PAPIERU W OKRESIE PRL–u– wystawa grafiki użytkowej opakowań produktów powszechnie występujących w latach 1945 - 1989              

  • ŁÓDŹ i REGION ZAPASZAJĄ – pod tym hasłem Urząd Marszałkowski oraz Urz ad zaprasza do  udziału w prezentacjach atrakcji turystycznych z naszego województwa. Będzie można poznać atracje podziemnej Łodzi, szlak samochodowy frontu wschodniego . dziedzictwo przemysłowe regionu czy podórka ulicy Piotrkowskiej. Po każdej prezentacji organizatorzy zapowiadają losowanie nagród wśród publiczności.

  • MUZEALNIK ŁÓDZKI  – tradycyjnie podczas targów zapraszamy na bezpłatnie zwiedzanie łódzkich muzeów z biletem wstępu na NA STYKU KULTUR.  Do akcji przystąpiły: Centralne Muzeum Włókiennictwa, Muzeum Bajki Se-Ma-For, Muzeum Fabryki, Muzeum Farmacji im. prof. Jana Muszyńskiego, Muzeum Kinematografii, Muzeum Książki Artystycznej, Muzeum Miasta Łodzi, Muzeum Papieru i Druku, Muzeum Tradycji Niepodległościowych.  Prezentacje muzeów będzie można zobaczyć także podczas Tragów w CKW MTŁ.

  • ZWIEDZANIE ŁODZI ZABYTKOWYM TRAMWAJEM– w sobotę i niedzielę zapraszamy wspólnie
    z Towarzystwem Opieki nad Zabytkami na zwiedzanie Łodzi zabytkowym tramwajem. Wycieczki odbywać się będą w sobotę i niedziele o godz. 11.00 i 12.30 a warunkiem udziału w nich jest posiadanie biletu wstępu na targi NA STYKU KULTUR

  • KONKURSY

  • Etap Wojewódzki Konkursu Polski Producent Żywności  -  promowanie najlepszych polskich producentów żywności, często nie docenianych i anonimowych, ale mogących skutecznie konkurować na europejskim rynku żywności. Każda edycja tego konkursu przeprowadzona na terenie województwa łódzkiego ma za zadanie promowanie regionalnych producentów żywności, produkujących dobrą, tanią i cenioną przez klientów żywność, na polskich komponentach i w oparciu o polski kapitał. Na stoiskach producentów będzie można nie tylko skosztować ale także kupić wysokiej jakości pieczywo, wyroby wędliniarskie, przetwory warzywne, wyroby mleczarskie a także miody i słodycze.

  • Konkurs A TO POLSKA WŁAŚNIE - Organizatorem Konkursu jest Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, a jego celem propagowanie wśród młodzieży wiedzy turystyczno-krajoznawczej o Polsce, a zwłaszcza zwrócenie uwagi młodych ludzi na często nieznane lub niedoceniane przez nich walory przyrodnicze i dziedzictwo kulturowe własnego kraju. Podczas targów odbędzie się finał Konkursu, cześć pisemna i ustna. Dla wszystkich uczestników przewidziano nagrody, a laureaci trzech pierwszych miejsc otrzymają indeksy WSTiH.


 Więcej o Targach na stronie oficjalnej imprezy.

D0 GÓRY