Za najlepiej promującą się jednostkę samorządu terytorialnego (JST) szefowie biur promocji uznali Poznań, choć jego przewaga nad stolicą Dolnego Śląska zmniejszyła się w porównaniu z wynikami badań sprzed dwóch lat. Małopolska wraz z Krakowem zamyka podium JST, których marketingowe działania budzą najwyższe uznanie. Z kolei autorami najlepszych kampanii promocyjnych zostały – oprócz Krakowa (Gołębie kręcą Kraków) – województwo śląskie (Śląskie. Pozytywna energia) i warmińsko-mazurskie (Mazury Cud Natury). W raporcie pt. TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013, poza szczegółowymi wynikami badań, eksperci Instytutu oraz praktycy marketingu miejsc wskazują, jakie promocyjne przedsięwzięcia mogły wpłynąć na tak dobrą pozycję wymienionych miast i regionów.
W raporcie przedstawiono także kluczowe czynniki gwarantujące sukces w promowaniu JST – to konsekwencja, współpraca i pomysł, a także główne bariery w promocji JST i kierunki jej usprawnienia.
O raporcie mówi Adam Mikołajczyk - Best Place Institute
Posłuchaj także jaka jest definicja marketingu miejsca wg Adama Mikołajczyka (Best Place)
Raport został opracowany przez Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc.
Best Place to społeczność ekspertów, think-tank z zakresu marketingu miejsc, działający na rzecz rozwoju miast, regionów i krajów. Instytut wspiera rozwój dziedziny marketingu terytorialnego, bada, uczy, doradza i pracuje nad doskonaleniem metod marketingowych w służbie zrównoważonego rozwoju miejsc.