Spoty w kampaniach programatyczncyh audio w Grupie RMF w 90 proc. odsłuchiwane do końca11/09/2019
Potwierdziła to lipcowa kampania w modelu programatycznym dla jednego z klientów z branży motoryzacyjnej zrealizowana przez agencję Resolution (Grupa OMD). W jej ramach wyemitowano 0,5 mln spotów na platformie RMFon.pl, które dotarły do 226 tys. ściśle stargetowanych odbiorców. Reklamy można było usłyszeć jako mid-rolle w stacjach eterowych słuchanych przez internet (RMF FM, RMF MAXXX i RMF Classic) oraz jako pre-rolle, przed włączeniem jednego z internetowych kanałów tematycznych RMFonu.
Średni LTR wyniósł 90%, a w przypadku mid-rolli w stacjach eterowych było to już 99%.
„Ten wynik przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Oznacza to, że w zasadzie każdy słuchacz, który słuchał spotu tej kampanii jako mid-rolla, wysłuchał jej od początku do końca” – mówi Adam Pachla, Head of Digital w Grupie RMF. „Kampania taka jest tym skuteczniejsza, że przekaz reklamowy pojawia się przy atrakcyjnym kontencie antenowym” – dodaje Pachla.
Kampania obejmowała wszystkie platformy, na których dostępny jest RMFon: desktop, mobile i aplikacje. Zrealizowana była przy użyciu narzędzia Audiomax firmy AdsWizz.
Grupa RMF już od ponad roku oferuje zakup kampanii audio w modelu programatycznym – jako pierwszy nadawca na polskim rynku radiowym. Od tego roku jest dostępny także z poziomu platformy DV360 – narzędzia Google’a do zakupu kampanii w tym modelu.
W czerwcu 2019 roku RMFon odwiedziło 1,5 mln użytkowników, którzy wygenerowali prawie 10 mln odsłon. Miesięcznie każdy z użytkowników spędził w serwisie 14 godz. i 23 min, a średnio jedna wizyta użytkownika trwała aż 3 godz. i 54 min (dane: GemiusTraffic). Potencjał reklamowy platformy RMFon to ponad 100 mln emisji spotów miesięcznie.
RMFon.pl (www.rmfon.pl) to portal oferujący ponad 100 tematycznych kanałów radiowych oraz streamy rozgłośni RMF FM, RMF MAXXX i RMF Classic. Strumienie audio dostępne są bezpłatnie za pośrednictwem przeglądarki oraz aplikacji mobilnych i smart TV.