Historyczny rekord RMF Classic – 1,9% udziału w rynku!15/02/2021
Najnowszy wynik RMF Classic (w fali 11.2020-01.2021) oznacza wzrost aż o 18% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku.
Codziennie RMF Classic włącza aż 690 tys. osób, a każdego tygodnia rozgłośnia gromadzi prawie 4 mln odbiorców. Każdy z nich spędza ze stacją średnio 2 godziny i 20 minut dziennie.
RMF Classic jest też stacją bardzo dobrze rozpoznawaną – istnienia brandu jest świadomych 52% Polaków (przy czym stacja technicznie na falach FM dociera jedynie do 25% Polaków).
„W grudniu RMF Classic po raz dziewiąty zmieniło format i grało piosenki związane ze Świętami przez cały dzień. Oprócz tego zorganizowaliśmy kolejną edycję plebiscytu na Świąteczny Przebój Wszech Czasów. Towarzyszyliśmy Słuchaczom w to niezwykłe, bo związane z pandemicznymi ograniczeniami Boże Narodzenie, proponując specjalne programy i akcje antenowe, nagraliśmy też niezwykłą świąteczną kolędę w wykonaniu naszych prezenterów. Cieszymy się, że te wszystkie działania zostały zauważone i docenione przez Słuchaczy” – mówi Paweł Pawlik, Dyrektor Programowy RMF Classic.
RMF Classic to ponadregionalna, obecna w 21 największych polskich miastach rozgłośnia, nadająca głównie muzykę filmową, a także klasyczną, piosenkę poetycką czy operę. W codziennych audycjach autorskich poruszane są tematy literatury, kinematografii, designu, ekologii, sztuki; co tydzień rozmowy z przedstawicielami świata kultury prowadzi Artur Andrus.
RMF Classic adresuje swój program do słuchaczy dojrzałych i wymagających. Ponad połowa należy do core targetu stacji – jest w wieku 30-54 lata. Odbiorcy RMF Classic to osoby zamożne, mieszkające w dużych miastach i aglomeracjach, wykształcone, pracujące na prestiżowych stanowiskach.