Grupa RMF wzięła udział w akcji charytatywnej na rzecz Ukrainy – radiowcy uzbierali aż 300 tys. zł14/03/2022
Każda ze stacji należących do czterech grup radiowych, które zorganizowały akcję: Grupy RMF, Grupy Eurozet, Grupy Radiowej Agory i Grupy ZPR Media SA, przekazała na jej rzecz 360 sekund swojego czasu reklamowego.
Spoty-cegiełki (każdy sprzedawany po 20 tys. zł) kupili reklamodawcy będący właścicielami 15 brandów: Audioteka, BP, Bricomarché, HBO Max, Intermarché, Kaufland, Koral, lody Lidl, M1, Media Expert, Media Markt, Melitta, Orange, Orlen i Ravi.
„Jesteśmy bardzo wdzięczni reklamodawcom, ale też domom mediowymi i agencjom, które od razu włączyły się do projektu i zdecydowały się wspólnie z nami pomagać Ukrainie” – mówi Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
Już w kilka godzin po rozesłaniu do partnerów i klientów informacji o uruchomieniu porannego Bloku Charytatywnego cały dostępny czas został sprzedany, dlatego rozgłośnie zdecydowały się przekazać kolejne minuty na rzecz akcji i uruchomić drugi, popołudniowy Blok Charytatywny.
W sumie do akcji włączyło się 15 marek, dzięki którym udało się uzbierać aż 300 tys. złotych. W całości zostaną one przekazane na rzecz Polskiej Misji Medycznej, która od ponad 20 lat zajmuje się pomocą humanitarną i rozwojową na całym świecie. Aktualnie prowadzi zbiórkę środków na pomoc Ukrainie. Głównym celem jest pilna odpowiedź na potrzeby mieszkańców w obszarach dotkniętych działaniami zbrojnymi.
Radiowe Bloki Charytatywne nadane zostały w dwóch pasmach: 9:00-10:00 i 14:00-15:00. Przekaz dotrzeć mógł do ponad 8 mln Polaków – zasięg w tym czasie 168 stacji biorących udział w akcji to 8,3 mln osób, a łączny udział w czasie słuchania tych rozgłośni wynosi 74%.
Inicjatywa wsparcia Ukrainy poprzez emisję Bloków Charytatywnych została skoordynowana przez porozumienie I Love Radio, tworzone przez cztery grupy radiowe: Grupę RMF, Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory i Grupę ZPR Media SA. I Love Radio to platforma wiedzy o rynku i reklamie radiowej dla specjalistów i profesjonalistów. Celem projektu jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego poprzez działania promocyjne, edukacyjne i badawcze. Na portalu www.iloveradio.pl znajdują się m.in. case studies, eksperckie artykuły, dane na temat słuchalności radia, praktyczne porady dla media plannerów i marketerów.