Rośnie liczba słuchaczy RMF MAXXX16/05/2011
Jak wynika z badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC, okresie luty-kwiecień 2011 roku, zasięg dzienny stacji wyniósł 5,2%, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu do wyników z analogicznego okresu roku poprzedniego.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy każdego dnia stacji słuchało średnio 1,6 miliona osób, czyli o niemal o 100 tysięcy więcej niż przed rokiem.
Jeszcze większe wzrosty wyników RMF MAXXXX zanotowano w przypadku zasięgu tygodniowego, który wynosi obecnie 26,1% (7,9 miliona osób) - to o 7% więcej niż w okresie luty-kwiecień roku 2010.
02-04.2010 | 02-04.2011 | |
---|---|---|
Zasięg dzienny | 4.9% | 5.2% |
Zasięg tygodniowy | 24.3% | 26.1% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, próba odpowiednio: 21098, 21084
Rośnie popularność RMF MAXXX wśród bardzo atrakcyjnych dla reklamodawców grup docelowych.
Dyrektorzy oraz wolne zawodystanowią obecnie niemal 12% słuchaczy stacji, a blisko 7% to właściciele firm.
Coraz więcej w strukturze jest też osób o wysokich dochodach, przy czym im wyższe tym wyższy wskaźnik dopasowania affinity index.Słuchacze RMF MAXXX kupują coraz więcej dóbr trwałego użytku oraz gadżetów.
02-04.2010 | 02-04.2011 |
AFFINITY INDEX |
|
---|---|---|---|
Sytuacja zawodowa badanego | |||
dyrektorzy, wolne zawody | 9.2% | 11.8% | 107 |
właściciele firm | 4.9% | 6.7% | 107 |
Miesięczny dochód łączny gospodarstwa | |||
2501-3000 PLN | 12.2% | 14.0% | 100 |
3001-5000 PLN | 19.5% | 20.9% | 106 |
ponad 5000 PLN | 12.3% | 15.8% | 110 |
Samoocena sytuacji materialnej | |||
starcza na wszystkie wydatki (najwyższa ocena) | 34.7% | 37.0% | 106 |
Wybrane dobra trwałego użytku | |||
telewizor plazmowy lub LCD | 56.8% | 65.6% | 103 |
zestaw kina domowego | 39.7% | 40.3% | 106 |
telewizja satelitarna | 62.3% | 64.8% | 103 |
cyfrowy aparat fotograficzny | 78.7% | 80.6% | 104 |
konsola do gier | 20.3% | 22.1% | 105 |
laptop (notebook) | 51.3% | 60.7% | 104 |
Internet | |||
dostęp do internetu | 97.7% | 98.6% | 102 |
dostęp do internetu: w pracy | 34.2% | 41.6% | 107 |
dostęp do internetu: w domu | 89.5% | 93.3% | 102 |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, próba odpowiednio: 1272, 1278, struktura wg zasięgu dziennego