RMF MAXXX umacnia swoją pozycję na polskim rynku radiowym12/07/2011
Zasięg dzienny w II kwartale 2011 roku wzrósł do poziomu 5,3%, a w grupie docelowej stacji, wśród osób w wieku 18-34 lata, osiągnął 11%. Oznacza to, że stacji słuchało w tym okresie 1,6 miliona osób dziennie.To o 9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Udział w rynku słuchalności osiągnął 3,5%, a w swojej grupie docelowej - 7,3%. Wzrost w tym przypadku na przestrzeni roku wynosił aż 21%.
04-06.2010 | 04-06.2011 | |
---|---|---|
Zasięg dzienny | 4.9% | 5.3% |
Udział w czasie słuchania | 3.1% | 3.5% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, próba 7177
04-06.2010 | 04-06.2011 | |
---|---|---|
Zasięg dzienny | 9.9% | 11.0% |
Udział w czasie słuchania | 6.0% | 7.3% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, próba 7089
Zmienia się także struktura słuchaczy RMF MAXXX, przez co stacja staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dla reklamodawców. Zwiększa się odsetek słuchaczy pracujących lub posiadających własną firmę.
Zmianie uległa także struktura słuchaczy pod względem dochodów. Znacząco więcej jest w strukturze RMF MAXXX rodzin z małymi dziećmi. Stacji częściej słuchają także osoby na eksponowanych stanowiskach.
Powyższe zmiany są bezpośrednim następstwem rozszerzenia oferty programowej, obecnie jeszcze bardziej atrakcyjnej także dla trzydziestolatków.
Na przestrzeni roku średnia wieku słuchaczy przesunęła się z 26 lat na 27 lat, a 71% audytorium RMF MAXXX jest w wieku 18-34 lata.
04-06.2010 | 04-06.2011 | |
---|---|---|
Pracownik lub właściciel firmy | 59% | 64% |
Dochód członków gospodarstwa powyżej 2500 zł netto | 49% | 54% |
Dyrektorzy, wolne zawody, pracownicy umysłowi, właściciele firm | 32% | 36% |
Dzieci w wieku do 6 lat w gospodarstwie | 21% | 24% |
Osoby w wieku 18-34 lata | 70% | 71% |
Średnia wieku słuchacza | 26 lat | 27 lat |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, próba odpowiednio: 1102, 1122
W skład sieci RMF MAXXX wchodzi aktualnie 18 stacji lokalnych i regionalnych nadających w 30 miastach całej Polski, a także w Internecie i na platformach cyfrowych.