75 proc. słuchaczy radia RMF FM w komercyjnej grupie 16-49 lat09/07/2012
Radio RMF FM jest liderem słuchalności wśród stacji ogólnopolskich w komercyjnej grupie. Według najnowszej fali badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC, obejmującej II kwartał 2012, RMF FM ma o 64 proc. wyższy udział czasie słuchania niż kolejna stacja w rankingu. Zasięg dzienny wśród osób w wieku 16-49 lat wynosi niemal 36 proc., o ponad 11 punktów procentowych więcej niż dla Radia Zet.
osoby w wieku 16-49 lat | ||
udział w czasie słuchania | zasięg dzienny | |
RMF FM | 28,3% | 35,9% |
Radio Zet | 17,2% | 24,6% |
PR 1 | 8,4% | 10,0% |
PR 3 | 4,6% | 6,8% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC; 04-06.2012; TG: osoby w wieku 16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 12683.
Radio RMF FM ma najbardziej korzystną z punktu widzenia reklamodawców strukturę wiekową słuchaczy wśród stacji ogólnopolskich. Ponad 3/4 audytorium RMF FM stanowią osoby w komercyjnej grupie odbiorców (w wieku 16-49 lat).
W przypadku Trójki ponad 60 proc. słuchaczy jest powyżej 40 roku życia, a dla Jedynki odsetek ten wynosi to aż 81 proc. Wśród kategorii monitorowanych przez Millward Brown SMG/KRC dominującą grupą słuchaczy w strukturze audytorium radia RMF FM jest 25-39 lat, w przypadku Radia Zet 40-59 lat.
Struktura słuchaczy stacji radiowych wg. kategorii wiekowych | ||||
RMF FM | PR 1 | PR 3 | Radio Zet | |
16-49 lat | 75,2% | 33,7% | 62,0% | 72,3% |
15-24 lata | 21,1% | 4,5% | 8,8% | 18,6% |
25-39 lat | 36,8% | 14,0% | 31,0% | 34,9% |
40-59 lat | 35,3% | 42,2% | 47,0% | 38,0% |
60-75 lat | 6,7% | 39,3% | 13,2% | 8,5% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC; 04-06.2012; struktura słuchaczy wg. zasięgu dziennego stacji radiowych; próba odpowiednio: 5458, 2472, 2510, 4084.