Pierwszy taki projekt w Polsce – „Świąteczne RMF Classic” - startuje 15 grudnia!13/12/2012
RMF Classic przygotowało dla słuchaczy bardzo bogaty wybór najpiękniejszych, najbardziej świątecznych piosenek oraz tematów instrumentalnych z filmów i seriali o Świętach.
W specjalnym świątecznym repertuarze znajdą się między innymi: „White Christmas”, “Jingle Bells”, “Santa Claus Is Coming To Town”, “Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow” w gwiazdorskich wykonaniach Franka Sinatry, Louisa Armstronga, Elvisa Presleya oraz w nowszych aranżacjach Michaela Buble, Diany Krall, Roda Stewarta czy Katie Melua. Nie zabraknie także polskich przebojów takich jak: „Z kopyta kulig rwie” – Skaldów, „Dzień jeden w roku” - Czerwonych Gitar oraz „Pod niebem pełnym cudów” zespołu Raz Dwa Trzy. Na kilka dni przed Wigilią pojawią się również najpiękniejsze polskie kolędy w interpretacji najlepszych polskich wokalistów.
Wszystkie dotychczasowe, stałe programy zawarte w ramówce, a także specjalne programy świąteczne oraz serwisy informacyjne, nadawane będą bez żadnych zmian.
Posłuchaj świątecznego spotu promocyjnego:
Projekt „Świąteczne RMF Classic” – czasowa zmiana formatu radiowego - inspirowany jest doświadczeniami znanych amerykańskich stacji radiowych, z których ponad 100 decyduje się co roku przed Bożym Narodzeniem na emitowanie wyłącznie świątecznych piosenek.
Są wśród nich najpopularniejsze stacje z Nowego Jorku, Los Angeles, Philadelphii czy San Diego. Taka świąteczna zmiana formatu spotyka się zawsze z entuzjastycznym przyjęciem słuchaczy, którzy tęsknią za wyjątkową atmosferą „piosenek z dzwoneczkami”, kojarzących się z dzieciństwem i rodzinną atmosferą.
Również w Polsce piosenki świąteczne są bardzo lubiane. „Jingle Bells”, „Santa Claus Is Coming To Town”, „Driving Home For Christmas” czy “Last Christmas”, a także polskie “Dzień jeden w roku” czy “Z kopyta kulig rwie” zawsze w grudniu są najczęściej zamawianymi przez słuchaczy piosenkami. W grudniu, w większości stacji radiowych, pojawiają się one jednak od czasu do czasu pomiędzy innymi utworami.
Jak dotąd żadna polska stacja nie zdecydowała się stworzyć pełnej, całodobowej, świątecznej oferty muzycznej.
Badania przeprowadzone przez RMF Classic w miastach nadawania w Polsce potwierdziły olbrzymie zainteresowanie słuchaczy takim właśnie „gwiazdkowym klimatem” w najgorętszym okresie przedświątecznych zakupów i przygotowań. Słuchacze entuzjastycznie zareagowali na możliwość słuchania bożonarodzeniowych evergreenów Armstronga czy Sinatry przed Świętami. Preferencje słuchaczy pozwoliły RMF Classic na doprecyzowanie repertuaru i wyznaczenie optymalnej daty startu.
Emisja świątecznej playlisty RMF Classic potrwa od 15 grudnia do drugiego dnia Świąt Bożego Narodzenia włącznie. Po tym dniu stacja powróci do obecnego formatu, czyli repertuaru złożonego z kompilacji muzyki filmowej i klasycznej.