Niniejszy dokument określa zasady wykorzystania informacji dostarczonych przez użytkownika w trakcie korzystania ze stron internetowych Grupy RMF. Prosimy o dokładne zapoznanie się z tym dokumentem, w tym z zaprezentowanymi niżej rozwiązaniami służącymi do zarządzania swoimi informacjami oraz do określenia preferencji użytkownika w powyższym zakresie. Grupa RMF gwarantuje Użytkownikom stron www.gruparmf.pl, www.rmf.fm, www.rmfon.pl, www.rmfmaxxx.pl, www.rmfclassic.pl, www.rmf24.pl, twojezdrowie.rmf24.pl, 20lat.rmf.fm, 25lat.rmf.fm prawo wyboru w zakresie udostępniania informacji, które ich dotyczą. Grupa RMF informuje, że używa na stronach www technologii cookies, czyli plików tekstowych (tzw. ciasteczek), do rejestrowania informacji o tym, które strony użytkownik odwiedzał i co na nich robił.
Co to jest cookies?
Cookies to maleńkie porcje informacji, zapisywane przez Twoją przeglądarkę. Dzięki cookies strony internetowe pamiętają Twoje preferencje - jak na przykład ustawienie miasta w prognozie pogody, albo ulubione internetowe stacje radiowe. Cookie NIE identyfikuje Twoich danych osobowych. Cookie NIE ma żadnego wpływu na Twoje oprogramowanie ani sprzęt.
Dlaczego i jak stosujemy pliki cookie
Grupa RMF wykorzystuje pliki cookie do identyfikacji zalogowanego użytkownika, aby wyświetlić mu właściwe informacje, odpowiadające jego zainteresowaniom.
Grupa RMF korzysta z plików cookie w celu wsparcia mechanizmów zapobiegających nadużyciom w serwisach www w tym także wycieku danych.
Grupa RMF korzysta z plików cookie w celu uzyskania informacji na temat preferencji językowych i komunikacyjnych użytkownika. Są one również pomocne podczas wypełniania formularzy w witrynie. Niezależnie od powyższego poprzez tzw. wtyczki społecznościowe, zapewniają one użytkownikowi funkcje, ważne informacje oraz treść zgodną z jego indywidualnymi potrzebami.
Grupa RMF umożliwia innym podmiotom wykorzystywanie mechanizmu cookies na swoich stronach www. Są to m.in. podmioty udostepniające tzw. wtyczki społecznościowe, w szczególności serwisy Facebook, Youtube, Twitter, NK, Google+:
Grupa RMF umieszcza na stronach swoich serwisów przyciski Lubię to, Rekomenduj/Podziel się oraz funkcję Dodaj komentarz powiązane z serwisem Facebook. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku Lubię to, komentując lub rekomendując obraz bądź sekcje strony, użytkownik loguje się w serwisie Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Facebook. Z zasadami tymi można zapoznać się na http://pl-pl.facebook.com/help/cookies
Grupa RMF osadza na stronach swoich serwisów www klipy wideo udostępniane z serwisu YouTube. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu YouTube. YouTube śledzi odtwarzanie klipów wideo, a śledzenie to odbywa się zgodnie z zasadami ochrony prywatności, które są dostępne na http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/
Grupa RMF umieszcza na stronach swoich serwisów przyciski dodawania wpisów na Twitterze, które są powiązane z serwisem Twitter. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Twitter. Dodając wpis, użytkownik loguje się w serwisie Twitter, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Twitter. Z zasadami tymi można zapoznać się na https://twitter.com/privacy
Grupa RMF umieszcza na stronach swoich serwisów przycisk +1 powiązany z serwisem Google+. W tym celu w odpowiednich sekcjach i stronach umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Google+. Używając przycisku +1 użytkownik loguje się w serwisie Google+, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Google. Zasady dostępne są na http://www.google.com/intl/pl/policies/
Grupa RMF może wykorzystać pliki cookie w celu pokazania użytkownikowi interesującej go reklamy, na stronach swoich serwisów www. Możemy także wykorzystać pliki cookie, aby dowiedzieć się, czy użytkownicy, którzy widzieli reklamę na wybranych stronach Grupy RMF, odwiedzili w rezultacie witrynę reklamodawcy. W podobny sposób, nasi partnerzy mogą korzystać z plików cookie, aby ustalić, czy pokazaliśmy ich reklamę, jakie były tego rezultaty oraz dostarczyć nam informacji, w jaki sposób użytkownicy reagują na nie. Możemy także współpracować z partnerem, aby pokazać użytkownikowi reklamę na naszych stronach www lub poza nimi, po odwiedzeniu przez użytkownika witryny lub aplikacji. Pliki cookie oraz technologie takie, jak sygnały nawigacyjne w sieci web, piksele oraz anonimowe tagi sieci reklam pozwalają skuteczniej podawać reklamy naszym użytkownikom, jak również gromadzić zebrane audyty, badania i raporty dla reklamodawców. Uwaga: Ponieważ reklamy i sygnały nawigacyjne sieci muszą być przekazywane do przeglądarki bezpośrednio z serwerów sieci reklamowych, sieci te mogą wyświetlać, edytować lub wprowadzać własne pliki cookie tak, jakby użytkownik prosił o stronę internetową z ich witryny.
Grupa RMF korzysta z plików cookie, aby dowiedzieć się, jak dobrze działają nasze strony www. Ponadto, wykorzystujemy pliki cookie, aby zrozumieć, usprawnić oraz prowadzić badania na temat funkcji oraz usług, między innymi w czasie, gdy użytkownicy wchodzą na strony Grupy RMF z innych witryn, aplikacji lub urządzeń podczas pracy na komputerze lub urządzeniu mobilnym.
Większość przeglądarek umożliwia użytkownikom kontrolowanie plików cookie w ustawieniach preferencji. Ograniczenie możliwości witryn do ustawienia plików cookie może pogorszyć ogólną jakość korzystania z witryny.
Pliki cookies związane z badaniami Internetu pochodzą od spółek Polskie Badania Internetu Sp. z o.o., Gemius S.A. oraz Google Inc.
Wykorzystując oprogramowanie Google Analytics oraz Gemius, witryna zamieszcza w komputerze użytkownika kod zliczający umożliwiający zbieranie danych o użytkownikach. W każdej chwili użytkownik może sprzeciwić się zbieraniu danych przez oprogramowanie Google Analytics lub Gemius poprzez zmiany ustawień przeglądarki internetowej.
Informacje na temat zasad prowadzenia badania sieci Internet dostępne są na stronach www http://www.gemius.pl/pl/polityka_prywatnosci oraz http://pbi.org.pl/megapanel/metodologia-badania?locale=pl
Każdy z użytkowników sieci Internet może sprzeciw się uczestnictwu w badaniu poprzez:
• akceptację specjalnego cookies z klauzulą rezygnacyjną (http://optout.hit.gemius.pl/removeEN.php);
• konfigurację przeglądarki tak, aby usuwała pliki "cookies" przy jej zamknięciu
• konfigurację przeglądarki tak, aby nie przyjmowała plików "cookies" i nie akceptowała technologii LocalStorage.
Instrukcje dostępne są pod adresem http://www.gemius.pl/pl/polityka_prywatnosci zakładka „rezygnacja”.
Jak pliki cookies dopasowują naszą stronę internetową do potrzeb użytkownika?
Pliki cookies pomagają w dostosowaniu zawartości strony internetowej do oczekiwań użytkowników. Z kolei analityczne pliki cookies wykorzystywane są w celu oceny statystyk wejść na stronę internetową. Pozwalają one nam ocenić, jakie są upodobania i oceny użytkowników, a także jak możemy ulepszać stronę internetową dla użytkownika.
Cookies służące do uwierzytelniania, umożliwiają m.in. łatwe logowanie, uzupełnianie formularzy, zapamiętywanie ustawień stron www wybranych przez użytkownika.
Na naszych stronach korzystamy także z następcy technologii cookies, czyli Local Storage (LS). Jest to technologia zbliżona co do zasady działania do cookies. Jest to wydzielona część pamięci przeglądarki, która umożliwia przechowywanie lokalnie danych przez aplikacje internetowe, ale pozbawiona kilku wad swojej poprzedniczki. Przede wszystkim jest bezpieczniejsza, gdyż dostęp do danych w niej zapisanych ma tylko strona internetowa, która je tam wprowadziła. Po drugie, duże ilości danych mogą być przechowywane, bez wpływu na wydajność witryny, gdyż nie są one wysyłane przez przeglądarkę przy każdym odwołaniu do serwera. W przeciwieństwie do technologii cookies limit miejsca jest znacznie większy (co najmniej 5 MB), gdy w cookie można zapisać jedynie 4 KB. Daje to zdecydowanie większą swobodę i możliwości dostosowania witryny do oczekiwań użytkowników.
Dane w LS są długotrwale przechowywane przez przeglądarkę i nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki. Nie mają również określonego czasu ważności.
Cele, do jakich wykorzystujemy technologię LS, są analogiczne jak w przypadku cookies, ale dzięki mniejszym ograniczeniom, możemy to robić znacznie lepiej, szybciej i bardziej efektywnie.
Jak możesz zarządzać swoimi plikami cookies?
Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookie, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla Uwierzytelniania, Bezpieczeństwa, utrzymania Preferencji Użytkownika, utrudni korzystanie z stron www Grupy RMF, w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
Użytkownicy powinni przeczytać politykę ochrony prywatności tych firm, aby poznać ich zasady korzystania z plików cookie:
Polityka ochrony prywatności Gemius S.A.
Polityka ochrony prywatności Google Analytics
Polityka ochrony prywatności Planet PBI GfK
W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
Urządzenia mobilne:
Flash cookies
Serwis WWW firmy Adobe zawiera informacje o sposobie usuwania i wyłączania plików cookie odtwarzacza Flash w konkretnych domenach: http://www.adobe.com/products/flashplayer/security.
Należy pamiętać, że ograniczenie korzystania z plików cookie odtwarzacza Flash prawdopodobnie wpłynie na działanie aplikacji opartych na technologii Flash, zaś wyłączenie plików cookie odtwarzacza Flash na stronach www Grupy RMF uniemożliwi odtwarzanie większości treści.
Technologia Web Push
Dodatkowo, np. w celu informowania naszych użytkowników o ważnych wydarzeniach, wykorzystujemy technologię WebPush.
WebPush daje możliwość jednostronnej komunikacji w czasie rzeczywistym i jest obsługiwana jest poprzez przeglądarkę internetową, z której korzystasz. Aby otrzymywać powiadomienia, musisz wyrazić zgodę. Po zaakceptowaniu otrzymywania powiadomień, przeglądarka nada Ci unikalny anonimowy identyfikator, na który (za pośrednictwem autoryzowanych dostawców, takich jak Google czy Mozilla) będą przesyłane wiadomości.
Jeśli nie zapiszesz się samodzielnie na powiadomienia, nie będziesz ich po prostu otrzymywać. Aby zrezygnować z subskrypcji, wystarczy zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej.