Wzrasta zasięg dzienny RMF FM wśród zamożnych09/10/2013
Jak wynika z najnowszej fali badań Instytutu Millward Brown Radio RMF FM systematycznie zyskuje pod względem liczby zamożnych słuchaczy, którzy każdego dnia słuchają stacji.
Zasięg dzienny stacji wśród osób osiągających dochody gospodarstwa domowego powyżej 5000 złotych wynosi obecnie 34,6%. Oznacza to zdecydowany wzrost w porównaniu do I i II kwartału bieżącego roku.
Osoby o dochodach gospodarstwa domowego pow. 5000 zł zasięg dzienny |
|||
1Q 2013 | 2Q 2013 | 3Q 2013 | |
RMF FM | 32,0% | 32,6% | 34,6% |
Radio Zet | 23,2% | 22,4% | 23,2% |
PR3 | 15,0% | 17,1% | 14,8% |
PR1 | 8,3% | 8,7% | 9,6% |
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 01-03.2013, 04-06.2013, 07-09.2013; TG: osoby o miesięcznym łącznym dochodzie gospodarstwa domowego powyżej 5000 złotych; wskaźnik słuchalności: zasięg dzienny; próba odpowiednio: 4027, 4203, 4248. |
Radio RMF FM jest niekwestionowanych liderem słuchalności w rankingu ogólnopolskich stacji radiowych wśród ogółu badanych, a także w komercyjnej grupie słuchaczy radia, którą stanowią osoby w wieku 16-49 lat.
Udział stacji w czasie słuchania w tej grupie wiekowej wynosi obecnie 27,6% a zasięg dzienny 34,3%.
Oznacza to, że liczba słuchaczy w wieku 16-49 lat, którzy każdego dnia włączają RMF FM jest o 60% wyższa niż wynosi wynik następnej w rankingu ogólnopolskiej, konkurencyjnej stacji radiowej.
Osoby w wieku 16-49 lat | ||
udział w czasie słuchania | zasięg dzienny | |
RMF FM | 27,6% | 34,3% |
Radio Zet | 15,3% | 21,5% |
PR3 | 7,1% | 7,6% |
PR1 | 5,3% | 7,1% |
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 07-09.2013; TG: osoby w wieku 16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 12 725. |