Informacja prasowa
www.gruparmf.pl/dla-prasy/informacje-prasowe
Grupa RMF
Przejdź do listy informacji prasowych »

W 2013 roku RMF FM umocniło się na pozycji lidera wśród ogólnopolskich stacji radiowych
14/01/2014

W 2013 roku RMF FM umocniło się na pozycji lidera wśród ogólnopolskich stacji radiowych. Większy zasięg i udział w czasie słuchania w komercyjnej grupie słuchaczy niż trzy kolejne stacje konkurencyjne razem wzięte.

Jak wynika z grudniowej fali badań Instytutu Millward Brown w 2013 roku Radio RMF FM wzmocniło swoją pozycję lidera rankingu słuchalności, zdecydowanie wyprzedzając konkurencyjne stacje ogólnopolskie.

Udział RMF FM w czasie słuchania wynosił w 2013 roku 24,9% - to nieco więcej niż rok wcześniej. Pozostałe, największe stacje ogólnopolskie zanotowały spadki w porównaniu do 2012 roku.

Ewolucja udziału w czasie słuchania (ogół badanych)
  2012 2013
RMF FM 24,7% 24,9%
Radio Zet 15,4% 15,0%
PR1 11,6% 10,5%
PR3 8,2% 7,4%
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 01-12.2012, 01-12.2013; TG: ogół badanych;  wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania; próba odpowiednio 84219, 84194.

Radio RMF FM było w 2013 roku niekwestionowanych liderem słuchalności w komercyjnej grupie słuchaczy radia, którą stanowią osoby w wieku 16-49 lat.

Udział w czasie słuchania w tej grupie docelowej wynosił w 2013 roku 28,3% a zasięg dzienny 34,6%. To o ponad 2,3 miliona słuchaczy więcej niż następna w rankingu stacja ogólnopolska.

Dodatkowo RMF FM posiadało w 2013 roku większy udział w czasie słuchania i zasięg dzienny  niż trzy kolejne stacje ogólnopolskie w rankingu w tej grupie wiekowej (uwzględniając współsłuchalność stacji konkurencyjnych).

osoby w wieku 16-49 lat
  udział w czasie słuchania zasięg dzienny
RMF FM 28,3% 34,6%
Radio Zet 16,2% 22,2%
PR3 7,2% 7,7%
PR1 4,4% 6,0%
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 01-12.2013; TG: osoby w wieku 16-49 lat;  wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 50866.

Jak wynika z najnowszej fali badań Instytutu Millward Brown, słuchacze Radia RMF FM to atrakcyjna grupa docelowa: osoby o ustabilizowanych dochodach, nierzadko wykonujące prestiżowe zawody. Słuchacze stacji dobrze lub bardzo dobrze oceniają sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego. Prawie połowa spośród nich to rodzice z dziećmi. Pod tym względem struktura słuchaczy RMF FM przedstawia się korzystniej niż wynikałoby to z ogólnopolskiej struktury badanych, o czym świadczy wyższa od 100 wartość dopasowania.

Struktura słuchaczy RMF FM na tle Polaków
  RMF FM ogół badanych dopasowanie (affinity index)
sytuacja zawodowa: dyrektorzy/wolne zawody, pracownicy umysłowi, właściciele firm 33,9% 29,7% 114
miesięczny dochód gospodarstwa: pow. 3000 złotych 44,8% 39,1% 115
samoocena sytuacji materialnej: dobra lub bardzo dobra 79,2% 74,2% 107
rodzice z dziećmi 46,6% 38,1% 122
Źródło: Radio Track, Millward Brown; 01-12.2013; TG: słuchacze RMF FM według zasięgu dziennego, ogół badanych; próba odpowiednio: 21174, 84194

 

drukuj
Przejdź do listy informacji prasowych »