RMF FM z dużą przewagą w grupie komercyjnej13/05/2014
Jak wynika z najnowszej fali badań Instytutu Millward Brown udział w czasie słuchania RMF FM dynamicznie wzrasta. W kwietniu wynosił już 24,5%. Ten wynik daje RMF FM pozycję niekwestionowanego lidera w rankingu słuchalności. Powiększa się również przewaga Radia RMF FM nad największymi stacjami ogólnopolskimi. Podczas gdy RMF FM wyraźnie zyskuje, udział w czasie słuchania stacji konkurencyjnych w większości spada.
Ewolucja udziału w czasie słuchania ogół badanych |
|||
---|---|---|---|
12.2013-02.2014 | 01-03.2014 | 02-04.2014 | |
RMF FM | 22,1% | 23,4% | 24,5% |
Radio Zet | 16,1% | 15,7% | 15,6% |
PR1 | 10,2% | 10,2% | 10,0% |
PR3 | 7,4% | 7,4% | 7,5% |
Źródło: Radio Track Millward Brown; 12.2013-02.2014, 01.2014-03.2014, 02.2014-04.2014; TG: ogół badanych; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania; próba odpowiednio: 21045, 21058, 21074. |
Badania Instytutu Millward Brown wskazują również na systematycznie wzrastającą przewagę RMF FM nad innymi ogólnopolskimi stacjami radiowymi w komercyjnej grupie słuchaczy radia (osoby w wieku 16-49 lat). Udział w czasie słuchania stacji w tej grupie docelowej wynosi obecnie 28,4%. Radio RMF FM w komercyjnej grupie słuchaczy dynamicznie zyskuje, podczas gdy pozostałe stacje ogólnopolskie tracą, lub ich wyniki zmieniają się w niewielkim stopniu. Dzięki temu stacja wyraźnie umacnia się na pozycji niekwestionowanego lidera – kwietniowy udział RMF FM w czasie słuchania jest wyższy, niż wynosi łączny wynik trzech kolejnych stacji ogólnopolskich.
Ewolucja udziału w czasie słuchania osoby w wieku 16-49 lat |
|||
---|---|---|---|
12.2013-02.2014 | 01-03.2014 | 02-04.2014 | |
RMF FM | 24,5% | 26,6% | 28,4% |
Radio Zet | 17,2% | 16,6% | 16,6% |
PR3 | 7,3% | 6,9% | 6,8% |
PR1 | 4,0% | 4,0% | 4,0% |
Źródło: Radio Track Millward Brown; 12.2013-02.2014, 01.2014-03.2014, 02.2014-04.2014; TG: osoby w wieku 16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania; próba odpowiednio: 12682, 12614, 12238. |