Grupa RMF zmienia cenniki reklam na wiosnę 21/01/2015
„Prognozy dotyczące wzrostu gospodarczego pozwalają patrzeć optymistycznie na rok 2015. Już dzisiaj widzimy ożywienie wśród naszych reklamodawców, którzy podkreślają wysoką skuteczność w komunikacji reklamowej anten stacji Grupy RMF. Końcówka roku była dla nas bardzo dobra pod względem słuchalności. W czwartym kwartale w targecie 16-49 lat odnotowaliśmy wzrosty słuchalności wszystkich naszych stacji. To dobry predyktor wyników na bieżący rok, co dodatkowo powinno zostać wzmocnione licznymi aktywnościami związanymi z obchodami 25-lecia RMF FM. Zdecydowaliśmy się podnieść ceny na okres wiosenny utrzymując atrakcyjne parametry kampanii i gwarantując wysoką jakość programu radiowego naszych stacji” - komentuje Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
W grupie komercyjnej 16-49 lat udział w rynku słuchalności RMF FM wzrósł w IV kwartale (rok do roku) o 6%, osiągając 28,1%. To oznacza, że jest on wyższy niż łączny wynik 3 kolejnych stacji ogólnopolskich. W cenniku wiosennym obowiązującym od 2.03 do 28.06 2015 średnia cena RC najchętniej słuchanej stacji w Polsce wzrośnie o 4,6% i będzie wynosić 7 567 zł.
Do sieci RMF MAXXX dołączy Radio Konin, które kieruje swój program do tej samej grupy docelowej, a po uzyskaniu formalnych dokumentów zmieni nazwę na RMF MAXXX. Stacji tej w IV kwartale słuchało 42 tys. dorosłych Polaków. Średnia cena sieci, liczącej obecnie 24 stacje, wzrośnie o 2,3%.
RMF Classic zwiększył udział w rynku słuchalności w targecie 16-49 aż o 29%. Po likwidacji Radia PIN i ogłoszonej redukcji liczby nadajników kolejnej sieci radiowej, RMF Classic pozostanie jedyną stacją muzyczną z kategorii premium. Wiosenny cennik sieci podniesiono o 2,1%.
W związku z korektami cen w poszczególnych stacjach, zmianie ulegną również cenniki pakietów RMF 3D (+3,7% w porównaniu z cennikiem zimowym), RMF na MAXXXa (+3,9%) i RMF z Klasą (+4,1%). Średni koszt CPP wiodącego pakietu RMF 3D w targecie 16-49 lat, dla pasma 6-20 wynosić będzie 1 826 zł.