Wykształceni wybierają RMF FM09/09/2010
Radia RMF FM codziennie słucha blisko 38 proc. dyrektorów, przedstawicieli wolnych zawodów, pracowników umysłowych i właścicieli firm.
RMF FM jest także najchętniej słuchaną stacją wśród osób cieszących się bardzo dobrą sytuacją materialną (blisko 36 proc.) oraz wśród słuchaczy z wyższym wykształceniem (31,5 proc.).
W grupie wiekowej 16-49 lat zasięg dzienny RMF FM wynosi 40 proc. To więcej niż zasięg dzienny trzech kolejnych stacji w rankingu (38,1 proc., uwzględniając współsłuchalność stacji).
Każdego dnia Radio RMF FM przyciąga łącznie 10 mln słuchaczy – o blisko 200 tysięcy więcej niż przed rokiem. Jednocześnie jest to o ponad 3 mln więcej niż zasięg kolejnej stacji w rankingu – Radio Zet straciło ponad pół miliona słuchaczy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
16-49 lat | Dyrektorzy, wolne zawody, prac. umysłowi, właśc. firm | Wyższe wykształcenie | Bardzo dobra sytuacja materialna | |
---|---|---|---|---|
Radio RMF FM | 40.0% | 37.7% | 31.5% | 35.9% |
Radio Zet | 26.8% | 26.5% | 23.6% | 24.8% |
Jedynka | 7.7% | 11.8% | 15.4% | 10.4% |
Trójka | 8.3% | 14.6% | 19.6% | 11.4% |
Dwójka | 0.7% | 1.5% | 2.3% | 1.2% |
Czwórka | 0.5% | 0.6% | 0.6% | 0.5% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, zasięg dzienny, 2010.06-08, próba odpowiednio: osoby w wieku 16-49 lat (12600); dyrektorzy, wolne zawody, pracownicy umysłowi, właściciele firm (8240); wyższe wykształcenie (5539); sytuacja materialna: "wystarcza na wszystkie wydatki" (5711).
Udział Radia RMF FM w rynku słuchalności wzrósł w ciągu roku z 24,5 proc. do 27,8 proc. Jednocześnie przewaga lidera nad konkurencją zwiększyła się do ponad 11 p. proc. Dalsze miejsca w rankingu słuchalności zajmują: Radio Zet (16,7 proc., spadek o 0,6 p. proc.), Program 1 (12,6 proc., bez zmian) oraz Program 3 Polskiego Radia (6,8 proc., wzrost o 0,3 p. proc.).
06-08.2009 | 06-08.2010 | |
---|---|---|
Radio RMF FM | 24.5% | 27.8% |
Radio Zet | 16.7% | 16.1% |
Jedynka | 12.6% | 12.6% |
Trójka | 6.5% | 6.8% |
Dwójka | 0.7% | 0.7% |
Czwórka | 0.2% | 0.2% |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, udział w czasie słuchania, ogół badanych, próba odpowiednio: 21248, 21024.