Zasięg dzienny RMF FM systematycznie wzrasta10/07/2015
Jak wynika z badań Instytutu Millward Brown systematycznie, z kwartału na kwartał poprawia się zasięg dzienny RMF FM. Obecnie każdego dnia 28,7% Polaków wybiera RMF FM i jest to wzrost o 1 punkt proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Niemal tyle samo rok do roku straciła druga stacja w rankingu, wzrósł w tym okresie natomiast zasięg dzienny stacji Polskiego Radia.
Ewolucja zasięgu dziennego stacji ogólnopolskich | ||||
---|---|---|---|---|
2Q 2014 | 4Q 2014 | 1Q 2015 | 2Q 2015 | |
RMF FM | 27,7% | 28,3% | 28,5% | 28,7% |
Radio ZET | 19,5% | 19,3% | 18,0% | 18,6% |
PR1 | 9,9% | 11,0% | 9,9% | 10,6% |
PR3 | 7,7% | 7,0% | 7,5% | 8,5% |
Źródło: Radio Track Millward Brown; 04-06.2014,10-12.2014, 01-03.2015, 04-06.2015; TG: ogół badanych; wskaźnik słuchalności: zasięg dzienny; próba (odpowiednio): 21057, 21079, 20907, 21048. |
Jak wynika z najnowszej fali badań Instytutu Millward Brown RMF FM zdecydowanie wyprzedza konkurencyjne, ogólnopolskie stacje radiowe pod względem wyniku w komercyjnej grupie słuchaczy (w wieku 16-49 lat). Udział w czasie słuchania RMF FM w tej grupie docelowej jest wyższy, niż łączny wynik 3 kolejnych w rankingu stacji ogólnopolskich.
Wyniki stacji ogólnopolskich (osoby w wieku 16-49 lat) | ||
---|---|---|
udział w czasie słuchania | zasięg dzienny | |
RMF FM | 27,3% | 33,9% |
Radio ZET | 15,0% | 21,2% |
PR3 | 7,8% | 8,2% |
PR1 | 3,6% | 5,4% |
Źródło: Radio Track Millward Brown; 04-06.2015; TG:16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 12 956. |