Precyzyjnie targetowana kampania skutecznie zwiększyła zainteresowanie usługami lokalnego gabinetu fizjoterapeutycznego HTH Clinic

Grupa RMF przeprowadziła akcję opartą o targetowane działania digitalowe i lokalną kampanię radiową dla klienta z branży zdrowia – gabinetu fizjoterapeutycznego na warszawskim Ursynowie HTH Clinic. W jej efekcie dwukrotnie wzrosła liczba odwiedzin na stronie gabinetu i o 1/3 wzrosła liczba odwiedzin z wyszukiwarki Google. Efekty te utrzymywały się nawet po zakończeniu działań reklamowych.

Gabinet HTH Clinic, w którego ofercie znajdują się różnego typu rehabilitacje i fizjoterapie oraz masaże, przed przeprowadzeniem kampanii prowadził działania promocyjne głównie w oparciu o posty na własnym profilu na Facebooku. Firma zdecydowała się na kampanię w Grupie RMF, która zaoferowała działania w radiu oraz w internecie.

PRZEBIEG AKCJI

Wykorzystano trzy główne elementy:

  • kampania spotowa w lokalnym radiu RMF Classic Warszawa,
  • kampania audio online w portalu RMFon.pl targetowana na trzy dzielnice stolicy,
  • artykuł sponsorowany w portalu RMF24.pl.
Akcja została przeprowadzona w lipcu i sierpniu 2023 roku. Kampania w RMF Classic Warszawa z wykorzystaniem 15-sekundowego spotu rozpoczęła akcję i trwała tydzień. Po niej przeprowadzono tygodniową kampanię online audio (używając tego samego spotu) na platformie z kanałami radiowymi RMFon.pl – zastosowano zarówno pre- jak i mid-rolle. Targetowano ją wyłącznie na trzy dzielnice Warszawy: Ursynów, Wilanów i Mokotów. Ostatnim etapem był artykuł sponsorowany na portalu RMF24.pl w sekcji Regiony – Warszawa, który był emitowany przez miesiąc i w którym były zawarte aktywne linki do strony reklamodawcy.
Akcja trwała łącznie 5 tygodni.

EFEKTY

  • Podwojenie liczby użytkowników strony klienta
    liczba użytkowników strony hthclinic.pl wzrosła w trakcie działań promocyjnych o średnio 100% na tydzień (w porównaniu do okresu sprzed kampanii).
  • Sama tylko kampania radiowa wygenerowała wzrost liczby użytkowników strony o 76%
    już pierwszy tydzień akcji (obejmujący wyłącznie kampanię spotową w RMF Classic Warszawa) przyniósł wzrost aż o 76%.
  • Wzrost o 30% przekierowań z Google
    w trakcie całej akcji zanotowano wzrost sesji organic (z wyszukiwarki Google) o 30% (w porównaniu do czterech tygodni poprzedzających akcję).
  • 5 tys. odsłon artykułu sponsorowanego
    artykuł, który nie był promowany na stronie głównej portalu RMF24.pl, a dostępny był w dziale Regiony – Warszawa, wygenerował aż 5 tys. odsłon i aż 4,3 tys. wejść. Bardzo wysoka była również liczba przekierowań z artykułu do strony klienta.
  • Efekty utrzymywał się nawet po zakończeniu kampanii w radiu i online
    Ruch na stronie hthclinic.pl w ciągu 3 tygodni po zakończeniu działań był wyższy o średnio 19% (w porównaniu z danymi sprzed kampanii). Oznacza to, że klinika zyskała nowych, lojalnych pacjentów.

"Dzięki naszemu know-how byliśmy w stanie zaproponować lokalnemu klientowi skuteczne działania oparte zarówno na naszym warszawskim radiu jak i kampanię digital z bardzo precyzyjnym targetowaniem: kampania audio online była adresowana wyłącznie do mieszkańców dzielnic położonych najbliżej kliniki, dzięki czemu klient nie marnował pieniędzy na emisję spotu do osób, dla których wizyta w ursynowskim gabinecie wiązałaby się ze zbyt daleka podróżą. W efekcie dotarliśmy do potencjalnych pacjentów gabinetu i skutecznie zachęciliśmy ich do poznania oferty reklamodawcy, czego dowodem jest bardzo duży wzrost ruchu na stronie marketera" – mówi Kamil Sołoducha, Digital Account Executive w Grupie RMF.