Podcasty, czyli audycje dostępne w sieci, cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. I to zarówno te, które wcześniej nadawane są na antenie radiowej (tzw. catch-up), jak i przygotowywane specjalnie do internetu i tam mające swoje premiery. W tym także produkowane we współpracy lub na zlecenie marketerów, czyli podcasty reklamowe.
Podcasty, jako produkcje internetowe, nie są ograniczone w żaden sposób formą. Mogą być to opowieści przygotowywane przez jednego autora, mogą być wywiadem z ekspertem, rozmową dwóch twórców, dyskusją czy wręcz słuchowiskiem. Nie ma też żadnych limitów czasowych – mogą trwać zarówno kilka minut jak i ponad godzinę.
Dostęp do podcastów jest również coraz łatwiejszy – publikacja następuje jednocześnie na wielu platformach, takich jak RMFon.pl, Spotify, Google Podcast i Apple Podcast, a słuchanie ich jest możliwe również mobilnie, dzięki coraz tańszemu dostępowi do internetu z poziomu smartfona.
Zasięg podactów w Polsce systematycznie rośnie. Wg badania Net Track realizowanego przez niezależny instytut Kantar Polska, z terminem podcasty zaznajomionych jest aż 57 proc. Polaków. Połowa z nich, czyli aż 8,6 mln deklaruje, że ich słucha. 38 proc. ze słuchaczy włącza je co najmniej raz w tygodniu, kolejnych 36 proc. – kilka razy w miesiącu.
Cały czas rośnie też udział osób, które subskrybują podcasty i za nie płacą – stanowią oni odpowiednio 15 proc. i 6 proc. słuchaczy podcastów.
Największą grupę słuchaczy stanowią młodzi i dorośli – aż 2/3 jest w wieku 15-44 lata.
Najpopularniejsze są podcasty o tematyce społecznej (9,1 proc. wskazań spośród słuchaczy podcastów), kryminalne (8,9 proc.), zdrowotne i o stylu życia (8,0 proc.), edukacyjne (7,0 proc.), oraz informacyjne i polityczne (7,0 proc.).
dane: Net Track, Kantar Polska, 01-09.2021
Grupa RMF oferuje bazę ponad 100 cykli podcastów dostępnych na platformie RMFon.pl i w aplikacji mobilnej RMF ON. Audycje podzielone są na kategorie tematyczne jak sport, sensacja, komedia, nauka i kultura, muzyka. Ponadto oferujemy liczne podcasty newsowe w kategorii RMF24 oraz rozrywkowe w kategorii RMF MAXX.
Nasze portfolio tworzą:
Miesięcznie podcastów Grupy RMF słucha ponad 700 tys. użytkowników. Generują oni ponad 6 mln sesji. Najpopularniejsze są audycje informacyjne, takie jak „Poranna Rozmowa w RMF FM” Roberta Mazurka czy „Popołudniowa Rozmowa w RMF FM” prowadzona od września 2021 roku przez pięciu publicystów. Wielu użytkowników wybiera również formaty, które doskonale znają z anteny RMF FM takie jak „Dorwać bestię”, „Sceny zbrodni”, czy „Misja specjalna”.
Podcasty to również atrakcyjna przestrzeń reklamowa. Nasi użytkownicy łącznie w ciągu miesiąca spędzają pond 466 tys. godzin słuchając podcastów. Jest to czas, gdy często są oni odcięci od jakichkolwiek innych komunikatów reklamowych. Tworzy to unikalną możliwość na dotarcie do nich w niezwykle angażujący i niestandardowy sposób.
Grupa RMF w ramach oferty RMF Digital oferujemy trzy wersje reklamy podcastowej.
Dziennikarz i prezenter RMF FM. Przeprowadził niezliczoną ilość wywiadów, wiele z nich z największymi gwiazdami muzyki, m.in. Edem Sheeranem, Lennym Kravitzem, czy Philem Collinsem. Na co dzień jest gospodarzem popołudniowego programu Lepsza Połowa Dnia i Poplisty w RMF FM. Można go też usłyszeć w RMF Classic Plus, gdzie opowiada o piosenkach ze świata filmu. Zakochany we wszystkim, co związane z muzyką. Twórca podcastu „Ostatnie dni legendy”, w którym odkrywa niewyjaśnione okoliczności śmierci gwiazd. Po godzinach rozwija swoje największe hobby – grę na perkusji.
Dziennikarka RMF Classic od 2005. Muzykolożka, krytyczka muzyczna i lektorka. Jej recenzje publikowała Gazeta Wyborcza, Przekrój, Tygodnik Powszechny, Ruch Muzyczny, Charaktery i wiele innych. Prowadziła program o kulturze w TVP Kraków. W radiu opowiada między innymi o wszystkich godnych uwagi płytach pojawiających się na rynku fonograficznym. A w niedzielne wieczory namawia do słuchania oper. Oprócz tematów związanych z kulturą, interesuje się sportem, medycyną, ekologią i zdrowym żywieniem. Otwarta na rozmowy na każdy temat ;)
Dziennikarz RMF Classic, baryton z licencją na granie na fortepianie, po studiach kulturoznawczych, filmoznawczych i teatrologicznych. Specjalista od designu, natury i Skandynawii. Prowadzi wywiady z ciekawymi ludźmi nie tylko z pierwszych stron gazet.
Dziennikarka i prezenterka RMF Classic. Fanka muzyki i koncertów. Autorka programów muzycznych i wywiadów.
Dziennikarka RMF Classic specjalizująca się w tematyce filmowej. Prowadzi piątkowy magazyn „Kino w roli głównej”. Jest autorką wywiadów z artystami, w szczególności z polskimi i światowymi aktorami, reżyserami, scenarzystami.
Dziennikarka RMF Classic, z wykształcenia historyk sztuki i ochroniarz dóbr kultury. Miłośniczka sztuki współczesnej, fanka piosenek Elvisa Presley’a i włoskich krajobrazów.
Dziennikarka RMF Classic, autorka m.in. magazynu life stylowego „Życie z klasą” oraz lokalnego programu poświęconego wydarzeniom kulturalnym w Warszawie „Pałac Kultury”. Od lat związana z radiem, pracowała m.in. w Radiu Plus, Radiu Złote Przeboje i Radiu Kolor. Skończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Dziennikarz radiowy, w RMF Classic prowadzący poranne pasmo „Śniadanie Mistrzów”. Jest autorem podcastu literackiego „Alfabet Wojtusika”. W 2013 roku został uznany przez kapitułę Nagrody Dziennikarzy Małopolski za najlepszego dziennikarza kulturalnego.
Dziennikarka RMF MAXX, prowadzi m.in. sobotni magazyn „MAXX Show”, gdzie przeprowadza wywiady z polskimi i światowymi artystami, piosenkarzami, ludźmi kina.
Od 2014 roku głos RMF Maxx. Prowadzący ogólnopolski program Byle do obiadu, w którym można usłyszeć go codziennie, od 9:00 do 15:00, w duecie z Anią Wojtkowiak. Swoją radiową drogę rozpoczął przed szesnastoma laty w studenckiej rozgłośni Radia Afera, w Poznaniu. Wielbiciel dobrego kina i szeroko pojętego sportu. Kocha kryminały oraz nowe technologie. Prywatnie od wielu lat zajmuje się DJ`ingiem. Autor jednej z najpopularniejszych DJ`skich audycji, które jak dotąd powstały w Polsce, czyli House of Bounce. Efektem tego projektu jest ponad 160h mixów dostępnych w sieci. Występował w klubach i na festiwalach na terenie całego kraju jak również za granicą.
Dziennikarka RMF Maxx i RMF Classic. W codziennym programie Byle do Obiadu dba, aby każdy dzień w pracy upływał słuchaczom szybko, ale i efektywnie. Z zaangażowaniem śledzi trendy rynku i kultury. Wcześniej często łączyła radio z telewizją. Produkowała i prowadziła m. in. programy kulturalne i popularnonaukowe dla Polsat News oraz budziła widzów telewizyjnej jedynki jako gospodarz programu Dzień dobry Polsko. Zafascynowana dobrą muzyką, zdrowym żywieniem, psychologią i designem nieustannie stara się łączyć pracę z pasją. W RMF Classic Plus dzieli się ze słuchaczami ciekawostkami ze świata filmu i propozycjami, którym warto poświęcić wieczór przed ekranem.
Dziennikarka i prezenterka RMF MAXX, lektorka i okazjonalnie konferansjerka. Przeprowadziła kilkadziesiąt wywiadów z muzykami z różnych światów, od Scootera po Son Lux. Odnajduje się także w rozmowach z ludźmi architektury, designu, kultury. Współpracowała m.in. z Krakowskim Biurem Festiwalowym, Centrum Sztuki Współczesnej Solvay, Sofar Sounds Kraków.
Dziennikarz RMF MAXX, prowadzi popołudniowe pasmo "I wszystko gra". Redakcyjny spec od motoryzacji i grania starszych hitów w programie "MAXX Story".
Z radiem związany od 1995. Zaczęło się od odbierania telefonów na liście przebojów, w jednej z trójmiejskich stacji. Od wielu lat głos stacji RMF MAXX. Od niedawna współprowadzi internetowe radio RMF CLASSIC Plus z balladami.