ING Bank Śląski - dla przedsiębiorców
ING Bank Śląski SA w swojej lutowej kampanii przetestował nowe narzędzie jakim jest programmatic audio. Kampania na platformie RMFon.pl osiągnęła satysfakcjonujące dla klienta efekty – ponad 90% spotów zostało wysłuchanych od początku do końca.
Lutowa kampania ING Banku Śląskiego promowała produkty dla przedsiębiorców, a jej celem było wygenerowanie wzrostów atrybutów dla marki. Reklamodawca zdecydował się przetestować programmatic audio jako rozszerzenie działań, dzięki którym dotarł do osób konsumujących radio nie poprzez tradycyjne odbiorniki, lecz przez internet.
"Celem kampanii było przetestowanie nowego miejsca emisji reklam jakim są playery radiowe w polskim internecie i jednocześnie zbadanie możliwości płynących z programmatic audio. Zauważamy w nim duży potencjał. To nie tylko nowy sposób dotarcia do użytkowników, ale także, a może przede wszystkim – efektywny kanał budowania szerokiego zasięgu" – mówi Adrian Kornacki, Digital Manager w MullenLowe MediaHub, które realizowało kampanię w imieniu ING Banku Śląskiego.
"Szukanie nowych sposobów na dotarcie do klientów (i tych obecnych, jak i tych przyszłych), to konieczność w dzisiejszych czasach, ale też wyzwanie. Już od dłuższego czasu obserwujemy rosnące zainteresowanie podcastami i radiem internetowym. Dlatego też bez wahania wypróbowaliśmy programmatic audio, a obiecujące efekty rozbudziły nasz apetyt na więcej takich działań w przyszłości" – komentuje Paulina Zontek-Szewczyk, Marketing Expert w ING Banku Śląskim.
W kampanii wykorzystano RMFon.pl – platformę internetową Grupy RMF oferującą streamy rozgłośni eterowych (RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic) i blisko 100 tematycznych kanałów internetowych.
Zastosowano formaty pre-roll i mid-roll audio, a emisja miała miejsce we wszystkich stacjach portalu. Kampania została zrealizowana programatycznie w modelu zakupu programmatic guaranteed (zakup z góry określonej liczby odsłon po wcześniej ustalonej stawce).
Efekty to 2,9 mln emisji, z czego ponad 90% było wysłuchanych w całości (LTR - 93%). Zasięg kampanii wyniósł 774 tys. unikalnych użytkowników.
"Emisja cieszyła się wysoką odsłuchalnością, statystyki wskazują na ponad 90-procentowy próg pełnych odtworzeń materiałów audio. Co więcej – użytkownik słuchający radia online jest skupiony na tym, co słyszy, a dzięki emisji audio jego odbiór reklamy jest bardziej skupiony na przekazie reklamy. Widzimy ogromny potencjał zarówno w całym segmencie audio, jak również emisjach programatycznych. Cieszymy się, że w szerokim spektrum możliwości digital, pojawiają się nowe miejsca emisji, które zbliżają nas do użytkowników" – komentuje Adrian Kornacki.