Oryginalny sponsoring podcastów w kampanii dla marki Motorola
Grupa RMF i RMF Digital przygotowały dla firmy Motorola niestandardową kampanię online, w ramach której promowany był nowy smartfon Motorola edge 30 neo. Po raz pierwszy wykorzystano w niej sponsoring podcastów redakcyjnych RMF FM, w ramach których to prowadzący zapowiadają sponsora odcinka. Łączna realizacja odsłuchań była o 15% wyższa od pierwotnie zakładanych estymacji.
Kampania z listopada 2022 roku przygotowana przez RMF Digital, jednostkę Grupy RMF odpowiedzialną za kampanie internetowe, składała się z dwóch elementów: klasycznej kampanii audio online oraz sponsoringu wybranych odcinków podcastów redakcyjnych RMF FM. Ten drugi element został wykorzystany w działaniach komercyjnych w Grupie RMF po raz pierwszy.
Unikatową cechą sponsoringu podcastów RMF FM jest zaangażowanie prowadzącego dany odcinek. To on czytał zapowiedź nadawaną przed podcastem "Odcinek powstał we współpracy z marką Motorola, producentem smartforna Motorola edge 30 neo". Oprócz tego wskazanie to jest na stałe wgrane w epizod, dzięki czemu emitowane jest nie tylko na portalu RMF ON należącym do Grupy RMF, ale też na innych platformach, gdzie można odsłuchiwać cykle rozgłośni - m.in. na Google Podcasts, Apple Podcasts oraz Spotify Podcasts.
Reklamodawca wybrał cztery serie: "Felieton Tomasza Olbratowskiego", "Sceny Zbrodni", "Misja Specjalna" i "Dorwać Bestię" i sponsorował po jednym listopadowym odcinku każdego z nich.
W ramach kampanii audio online emitowany był 30-sekundowy spot reklamowy. Wykorzystane było targetowanie demograficzne na użytkowników w wieku 18-44.
"Chcieliśmy spróbować czegoś nowego, ponieważ mamy ogromny szacunek do podcastów jako formatu dla młodego, zaangażowanego słuchacza. Takiego, który ma swoje ukochane audycje, cyklicznie do nich wraca i czuje więź z prowadzącym" – mówi Anna Staszyńska, Head of Marketing marki Motorola. "Kampania audio online zrealizowana przez Grupę RMF idealnie wpasowała się w nasze działania promujące nowy smartfon Motorola edge 30 neo, który stworzyliśmy dla młodych ludzi. Dzięki temu, że fragment nt. sponsora czytali prowadzący, było to naturalne, mało inwazyjne i jak się okazuje, także skuteczne".
"Na potrzeby kampanii dla marki Motorola po raz pierwszy wykorzystaliśmy sponsoring podcastów. To nasz nowy produkt digitalowy, który dopiero co powstał i był wówczas na etapie wprowadzania do oferty. Klient szukał niestandardowych rozwiązań, a jednocześnie był zainteresowany obecnością przy naszych redakcyjnych treściach i ten produkt okazał się idealną odpowiedzią na jego oczekiwania" - mówi Wiktoria Bobrowicz, Digital Account Executive w Grupie RMF.
EFEKTY KAMPANII
Kampania znacząco przekroczyła zakładane i estymowane wartości. Liczba odsłuchań sponsorowanych odcinków była aż o 15% wyższa od pierwotnie estymowanej, natomiast w ramach kampanii audio online wygenerowano aż o 21% więcej niż zakładano odsłon spotu.
- sponsoring podcastów: 87,1 tys. odsłuchań
- kampania audio online: odsłony: 603,5 tys. PV, zasięg: 302,9 tys. UU, procent pełnych odsłuchań spotu (LTR): 92,6%.