1/3 słuchaczy w grupie komercyjnej wybiera RMF FM

14/04/2015

Jak wynika z najnowszej fali badań Instytutu Millward Brown Radio RMF FM zdecydowanie wyprzedza konkurencyjne stacje radiowe pod względem udziału w czasie słuchania. Wynik RMF FM jest niemal dwukrotnie wyższy niż wynosi udział w czasie słuchania następnej w rankingu stacji radiowej.

Przewaga ta znacząco powiększyła się w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Radio RMF FM wyraźnie zyskało w porównaniu do tego okresu, natomiast udział w czasie słuchania innych stacji ogólnopolskich spadł lub utrzymał się na podobnym poziomie. Radio ZET po raz kolejny notuje najgorszy wynik w historii.

Ewolucja udziału w czasie słuchania stacji ogólnopolskich (ogół badanych)
  1Q 2014 1Q 2015
RMF FM 23,4% 25,7%
Radio ZET 15,7% 13,2%
PR1 10,2% 9,0%
PR3 7,4% 7,2%
Źródło: Radio Track Millward Brown; 01.2014-03.2014, 01.2015-03.2015; TG: ogół badanych; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania; próba (odpowiednio): 21058, 20907.

Jak wynika z badań Instytutu Millward Brown RMF FM zajmuje pozycję lidera słuchalności w komercyjnej grupie słuchaczy radia, którą stanowią osoby w wieku 16-49 lat. 1/3 słuchaczy w tej grupie wiekowej codziennie wybiera RMF FM, zaś udział stacji w czasie słuchania wynosi 28,8%. Wynik RMF FM jest zdecydowanie wyższy niż łączny udział w czasie słuchania trzech kolejnych stacji ogólnopolskich.

Wyniki słuchalności stacji ogólnopolskich (osoby w wieku 16-49 lat)
  udział w czasie słuchania zasięg dzienny
RMF FM 28,8% 33,3%
Radio ZET 13,8% 20,4%
PR3 6,7% 7,2%
PR1 3,4% 4,5%
Źródło: Radio Track Millward Brown; 01.2015-03.2015; TG: osoby w wieku 16-49 lat; wskaźnik słuchalności: udział w czasie słuchania, zasięg dzienny; próba: 12743.

 

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY