Możliwość uzyskania znakomitych parametrów kampanii przy relatywnie niskich cenach stawia radio wśród najbardziej efektywnych kosztowo nośników przekazu.
Radio często wykorzystywane jest jako element większej strategii mediowej. Może doskonale wzmacniać kampanie podczas niskiej aktywności innych mediów (TV) bądź efektywnie je uzupełniać (prasa, internet, OOH).
Emisja kampanii z odpowiedną częstotliwością umożliwia zbudowanie świadomości marki/produktu, co jest kluczowe w kontekście walki konkurencyjnej.
Radio jest medium doskonale wspierającym sprzedaż. Dociera do odpowiednich grup celowych z przekazem informującym o asortymencie handlowym, obniżkach, wyprzedażach czy ofertach specjalnych.
Przygotowanie i zlecenie kampanii radiowej to kwestia najwyżej kilku dni. Elastyczność radia umożliwia szybką i częstą zmianę komunikatów reklamowych.
Radio jest medium odbieranym w czasie rzeczywistym i dociera do indywidualnego odbiorcy, nie wymagając jednocześnie całkowitego zaangażowania z jego strony.
Radio jest medium odpornym na unikanie reklam (zapping), charakteryzującym się relatywnie niewielkim zatłoczeniem reklamowym (clutter). Równocześnie reklama radiowa jest postrzegana jako mało irytująca w porównaniu z innymi mediami.
Radio umożliwia efektywne dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów zróżnicowanych demograficznie, o różnych zainteresowaniach oraz w zależności od ich nastroju.
Kluczem do sukcesu jest kreatywność. Radio wykorzystuje siłę wyobraźni i stymuluje ją jak żadne inne medium. Dobra reklama radiowa to taka, którą słuchacz może zobaczyć, kształtując swój własny obraz reklamowanej marki.
Radio nieustannie rozwija kolejne platformy dystrybucji, aby być ze swoim słuchaczem zawsze i wszędzie. To medium, które już dzisiaj staje się interaktywną, multimedialną platformą dostarczającą słuchaczom coraz bogatszych treści.
przykłady efektywnego wykorzystania radia w kampanii reklamowej z Polski i ze świata
poradnik Tomasza Ramzy o różnych aspektch związanych z planowanie kampanii w radiu
poradnik Leszka Stafieja nt. profesjonalnego przygotowania efektywnej kreacji radiowej