Reklama radiowa działa!

Istnieje mnóstwo argumentów przemawiających za reklamą radiową.
Poznaj 12 powodów, dla których warto wykorzystać radio w Twojej kampanii.

RADIO DZIAŁA ZASIĘG

Radio jest medium powszechnym. Codziennie, średnio przez blisko 4,5 godziny radia słucha ponad 60 proc. Polaków. Blisko 20 milionów odbiorców to ogromna liczba potencjalnych klientów.

więcej »Radio jest medium pierwszego kontaktu, bliskim słuchaczowi. Jest obecne w jego otoczeniu przez cały dzień - od godzin porannych po późne popołudnie, doskonale dobudowując zasięg w czasie niskiej aktywności innych mediów.

RADIO DZIAŁAEFEKTYWNOŚĆ KOSZTOWA

Możliwość uzyskania znakomitych parametrów kampanii przy relatywnie niskich cenach stawia radio wśród najbardziej efektywnych kosztowo nośników przekazu.

więcej »Koszt wyprodukowania reklamy i zakupu czasu reklamowego jest wyjątkowo atrakcyjny w porównaniu z innymi mediami. Radio pozwala jednocześnie na uzyskanie atrakcyjnych kosztów dotarcia do pożądanych grup docelowych.

RADIO DZIAŁAWZMOCNIENIE MEDIAMIXU

Radio często wykorzystywane jest jako element większej strategii mediowej. Może doskonale wzmacniać kampanie podczas niskiej aktywności innych mediów (TV) bądź efektywnie je uzupełniać (prasa, internet, OOH).

więcej »Dźwięk w radio współdziała z obrazem komunikowanym z wykorzystaniem pozostałych nośników, w tym TV oraz sprzyja poprawie wskaźników świadomości marki w trakcie trwania i po kampanii TV (Imagery Transfer, Decay Rate, efekt mnożnikowy).

RADIO DZIAŁA CZĘSTOTLIWOŚĆ

Emisja kampanii z odpowiedną częstotliwością umożliwia zbudowanie świadomości marki/produktu, co jest kluczowe w kontekście walki konkurencyjnej.

więcej »Radio jest najbardziej stabilnym medium, w żadnych miesiącach nie traci słuchalności. Konsumenci słuchają radia regularnie, spędzają z nim większą część dnia oraz są lojalni wobec swoich ulubionych rozgłośni. To sprzyja tworzeniu media planów opartych o dużą częstotliwość przekazów.

RADIO DZIAŁA WSPARCIE SPRZEDAŻY

Radio jest medium doskonale wspierającym sprzedaż. Dociera do odpowiednich grup celowych z przekazem informującym o asortymencie handlowym, obniżkach, wyprzedażach czy ofertach specjalnych.

więcej »Radio umożliwia także dotarcie z przekazem reklamowym bezpośrednio przed podjęciem decyzji o zakupie produktu – głównie w ciągu dnia i podczas jazdy samochodem.

RADIO DZIAŁA SZYBKOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ

Przygotowanie i zlecenie kampanii radiowej to kwestia najwyżej kilku dni. Elastyczność radia umożliwia szybką i częstą zmianę komunikatów reklamowych.

więcej »Radio dostarcza także szerokiego wachlarza reklamowych form do wykorzystania w ramach kampanii: spoty reklamowe, sponsoring, akcje specjalne, konkursy oraz eventy.

RADIO DZIAŁA WSZECHOBECNOŚĆ

Radio jest medium odbieranym w czasie rzeczywistym i dociera do indywidualnego odbiorcy, nie wymagając jednocześnie całkowitego zaangażowania z jego strony.

więcej »Z radia korzysta się w okolicznościach, w których nie konsumuje się innych mediów – podczas porannych czynności, w trakcie pracy, w samochodzie, odwiedzając punkty sprzedaży. To także medium, które doskonale współistnieje z innymi środkami przekazu – komunikaty radiowe docierają do odbiorcy podczas surfowania w internecie czy w trakcie czytania prasy.

RADIO DZIAŁA UNIKANIE REKLAM

Radio jest medium odpornym na unikanie reklam (zapping), charakteryzującym się relatywnie niewielkim zatłoczeniem reklamowym (clutter). Równocześnie reklama radiowa jest postrzegana jako mało irytująca w porównaniu z innymi mediami.

więcej »Według amerykańskich badań liczba słuchaczy stacji po bloku reklamowym wynosi 93% słuchaczy przed blokiem. W przypadku bloków krótszych niż minuta wskaźnik ten wynosi już 100% - radio nie traci więc słuchaczy poddczas krótkich bloków, a podczas dłuższych odpływ odbiorców jest minimalny.

RADIO DZIAŁA TARGETOWANIE

Radio umożliwia efektywne dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów zróżnicowanych demograficznie, o różnych zainteresowaniach oraz w zależności od ich nastroju.

więcej »Stacje ogólnokrajowe, regionalne i lokalne umożliwiają dotarcie z przekazem reklamowym do segmentów zróżnicowanych geograficznie i działania koncentrujące się na rynkach kluczowych. Pozwala to na selektywne i bardzo precyzyjne dotarcie do najbardziej istotnych grup z punktu widzenia reklamodawcy.

RADIO DZIAŁATEATR WYOBRAŹNI

Kluczem do sukcesu jest kreatywność. Radio wykorzystuje siłę wyobraźni i stymuluje ją jak żadne inne medium. Dobra reklama radiowa to taka, którą słuchacz może zobaczyć, kształtując swój własny obraz reklamowanej marki.

więcej »Dźwięk może oddać wszystko, co jest niezbędne by stworzyć odpowiedni nastrój i pobudzić wyobraźnię. Radio nie wymaga budowy dekoracji, doboru kostiumów i zatrudniania rzeszy statystów.

RADIO DZIAŁA MOBILNOŚĆ

Możliwość odbioru przekazu będąc w ruchu stanowi olbrzymi atut radia i wyróżnia to medium na tle innych środków przekazu. Poza odbiornikami samochodowymi, wraz z rozwojem technologii słuchanie radia możliwe jest m.in. przez telefony komórkowe i smartfony oraz odtwarzacze mp3/4.

więcej »Dzięki mobilności radia możliwe jest dotarcie do potencjalnych klientów właściwie w każdym miejscu i czasie.

RADIO DZIAŁA NOWOCZEŚNOŚĆ

Radio nieustannie rozwija kolejne platformy dystrybucji, aby być ze swoim słuchaczem zawsze i wszędzie. To medium, które już dzisiaj staje się interaktywną, multimedialną platformą dostarczającą słuchaczom coraz bogatszych treści.

więcej »Poza naziemną dystrybucją analogową i cyfrową – radio jest dostępne na platformach satelitarnych, w internecie oraz aplikacjach mobilnych.

RADIO - WIĘCEJ NIŻ SPOT

Wraz z rozwojem technologii i mobilności radio nieustannie rozszerza kolejne platformy dystrybucji, aby być ze swoim słuchaczem zawsze i wszędzie, a jednocześnie daje marketerom nowe możliwości komunikacji. Dostarcza coraz bogatszych treści i już dziś jest interaktywną, multimedialną platformą.

W ostatnich latach coraz częściej radio słyszymy spoza studia antenowego, skąd relacjonowane są wydarzenia, eventy, akcje realizowane w ramach komunikacji marketingowej danej marki.

Know-how Grupy RMF:

CASE STUDIES

przykłady efektywnego wykorzystania radia w kampanii reklamowej z Polski i ze świata

SKUTECZNE PLANOWANIE

poradnik Tomasza Ramzy o różnych aspektch związanych z planowanie kampanii w radiu

SKUTECZNA KREACJA

poradnik Leszka Stafieja nt. profesjonalnego przygotowania efektywnej kreacji radiowej

D0 GÓRY