Dział Planowania Grupy RMF dysponuje narzędziami pozwalającymi na kompletną analizę danych mediowych, przygotowanie strategii i opracowanie media planów.
Naszym celem jest przedstawienie takiego harmonogramu, który będzie najbardziej efektywny zasięgowo i kosztowo dla Klienta. Rzetelność, wiedza i profesjonalizm zespołu wraz z narzędziami będącymi w jego dyspozycji gwarantuje Klientom optymalny dobór mediów oraz parametrów planowanych kampanii. Standardem usług z zakresu planowania w Grupie RMF jest indywidualne podejście do każdego Klienta.
Na potrzeby planowania radia Grupa RMF wykorzystuje oprogramowanie BreakTime firmy Telmar France. Rozwiązanie to umożliwia budowanie i optymalizację media planów, automatyzację procesów i konstruowanie alternatywnych propozycji.
W zakresie analiz mediowych i konsumenckich, zespół doradców wykorzystuje dane dostarczane przez wyspecjalizowane instytuty badawcze, w tym: Kantar Polska (Radio Track, Target Group Index, PBC, Net Track), Nielsen Audience Measurement (Arianna Workstation), Gemius (badania internetu), Kantar Media (AdExpert).
Zespół specjalistów Grupy RMF stale współpracuje z najlepszymi agencjami badawczymi oferującymi zaawansowane narzędzia do realizacji badań rynku i opinii publicznej, w tym m.in. CATI (ang. Computer Assisted Telephone Interview – wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) oraz CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview – wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony www).
przykłady efektywnego wykorzystania radia w kampanii reklamowej z Polski i ze świata
poradnik Tomasza Ramzy o różnych aspektch związanych z planowanie kampanii w radiu
poradnik Leszka Stafieja nt. profesjonalnego przygotowania efektywnej kreacji radiowej