6. edycja akcji charytatywnej RMF FM na rzecz szczecińskiego hospicjum

29/12/2023

Dwa samochody osobowe i sprzęt medyczny otrzymało Zachodniopomorskie Hospicjum dla Dzieci w Szczecinie – to efekt kolejnej edycji akcji charytatywnej RMF FM „Kaszanka” organizowanej przez waszyngtońskiego korespondenta stacji Pawła Żuchowskiego. Przez 6 lat trwania inicjatywy zebrano ponad 1,2 mln zł.

Kaszanka 6.0

Dzięki zebranym w czasie akcji „Kaszanka 6.0” pieniądzom udało się zakupić i przekazać do hospicjum stacjonarne koncentratory tlenu oraz dwa samochody osobowe, którymi lekarze, pielęgniarki i rehabilitanci każdego dnia będą dojeżdżać do małych pacjentów.

 „To już szósta edycja zbiórki. Za każdym razem, kiedy ją rozpoczynamy, jest ogromny odzew naszych słuchaczy. Dzisiaj poprzez media społecznościowe napisała do mnie pani z Australii, która słucha radia RMF FM w internecie, z informacją, że przyłączyła się do zbiórki. Każdego roku jest mocne zaangażowanie polonii amerykańskiej. Ludzie, którzy mieszkają tysiące kilometrów od kraju, chcą pomagać instytucjom w Polsce, które pomagają potrzebującym” – mówił w trakcie uroczystości przekazania urządzeń i aut Paweł Żuchowski.

„Chciałabym bardzo wszystkim podziękować, że wspieracie nas kolejny rok. To ma dla nas ogromne znaczenie. Samochody, które nam przekazaliście, będą wykorzystywać lekarze, pielęgniarki i rehabilitanci. Będą każdego dnia pokonywać setki kilometrów. W hospicjum domowym samochód to jedno z podstawowych narzędzi pracy” – podkreślała Kinga Krzywicka, prezes Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci.

Akcja „Kaszanka” rozpoczęła się spontanicznie w 2018 roku, kiedy Paweł Żuchowski odpowiedział na żart polskiego koszykarza grającego w USA Marcina Gortata. Poszukiwał on obywatela Stanów, który zje zasmażaną z jajkiem typową polską kaszankę. Obiecał za to 1000 dolarów. Paweł Żuchowski znalazł chętnego, a pieniądze trafiły na konto Hospicjum. Po apelu dziennikarza kolejne osoby zaczęły wspierać placówkę, w tytule przelewu wpisując „Kaszanka”.

W ciągu sześciu edycji akcji słuchacze wspomogli hospicjum kwotą ponad 1,2 mln zł. W tym czasie placówka otrzymała siedem samochodów i kilkadziesiąt urządzeń medycznych, m.in. respiratory, asystory kaszlu, stacjonarne i przenośne koncentratory tlenu.

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY