„Wbrew stereotypom reklama radiowa nie musi być nudna, szablonowa, powtarzalna. I my mamy na to dowody – co roku nagradzamy w konkursie adFM AWARDS ciekawą inicjatywę reklamową, w której radio było obecne w sposób unikalny, niestandardowy czy też wyjątkowo kreatywny” – powiedział Maciek Rock, współprowadzący poranny program w RMF MAXXX, wręczając nagrodę.
Kampania radiowa Piątnicy stanowi część kampanii wizerunkowej „Śniadanie to podstawa” w obrębie platformy komunikacyjnej „Z Piątnicy, no bo skąd”. W spotach skorzystano z charyzmy Pani Eugenii, bohaterki piątnickich opowieści o polskiej wsi, naturze, rodzinie i pysznym jedzeniu. To ona, ze szczerością i dowcipem, przypomniała słuchaczom o tym, jak ważne są śniadania. Radio, jak żadne inne medium, oddziałując wyłącznie na słuch, pozwoliło w pełni wykorzystać autentyzm i unikalną formę wypowiedzi Pani Eugenii, wypowiadaną naturalnie, jej językiem, z jej wyjątkowym, regionalnym, przyjemnym dla ucha zaśpiewem.
„To właśnie Pani Eugenii, której nie ma tu, na gali, ale jest z nami duchem, chciałbym podziękować, bo bez jej udziału ta kampania nie byłaby możliwa” – powiedział odbierając nagrodę Łukasz Gumowski, creative partner agencji Plej.
Oprócz spotów Piątnicy w ścisłym finale adFM AWARDS znalazły się także projekty: Aldi, Castoramy, Fundacji Alivia, Media Marktu, Pracuj.pl, „Przekroju”, Santander Bank Polska, Toyoty i Watchdog Polska.
Zwycięzcę wybrało jury w składzie: Ewa Osińska – Radio Buying Director, GroupM, Aneta Urbanowicz – Dyrektor ds. Zakupu i Planowania Mediów, Euro RTV AGD, Sebastian Olszowy – Dyrektor Marketingu i Komunikacji, kancelaria prawna SPCG, Bartosz Gomółka – Head of Strategy, BBDO Warszawa, Piotr Myszak – Wiceprezes VFP Communications, wydawcy „Media & Marketing Polska”, Tadeusz Sołtys – Prezes i Dyrektor Programowy RMF FM, Mariusz Gołda – Dyrektor Marketingu Grupy RMF.
Konkurs kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS wyróżnia projekt, wydarzenie, inicjatywę czy osobowość ważną dla radiowego rynku reklamy. Może to być: spot o niezwykłej kreacji, akcja specjalna, inicjatywa, w której radio odegrało ważną rolę, czy też osoba, która przyczyniła się do popularyzacji radia jako medium reklamowego. Nagrodą jest kampania reklamowa w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto (po rabatach). Organizatorem jest Grupa RMF, a patronem medialnym miesięcznik „Media Marketing Polska”.