Przejęcie Clear Channel Europe rozszerza europejski zasięg działania Grupy Bauer Media i wzmacnia jej podstawową aktywność związaną z mediami. Dzięki silnemu portfolio wysoce zdigitalizowanych aktywów, Clear Channel Europe wzbogaca Grupę Bauer Media o dodatkową ofertę na 12 rynkach, w Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Łotwie, Litwie, Holandii, Norwegii, Polsce i Szwecji w tym siedmiu, na których ma już silną pozycję i pięć nowych krajów. Ta transakcja wzmacnia również rozwijającą się ofertę Grupy Bauer Media na rynku cyfrowym oraz jej cyfrowe kompetencje.
Dołączenie Clear Channel Europe poszerzy ofertę Grupy Bauer Media dla reklamodawców o nowe kanały kontaktu z konsumentami, umożliwiając realizację bardziej skutecznych kampanii w Europie.
Co oznacza to połączenie?
Grupa Bauer Media wzbogaci swoją ofertę o wysoce zdigitalizowane aktywa Clear Channel Europe, rozszerzając swoje działania na 12 rynkach, w tym pięć nowych krajów. Nowa współpraca to:
▪️ 350 milionów konsumentów,
▪️ 200 marek czasopism,
▪️ 150 marek audio,
▪️ 110 000 witryn OOH w Europie.
Zespół zarządzający Clear Channel Europe będzie nadal kierował operacjami Out of Home i nadzorował 1400 pracowników.
W komentarzu Yvonne Bauer, Prezes Zarządu Grupy Bauer Media, powiedziała: „Przejęcie Clear Channel Europe stanowi kluczowy krok w realizacji nowej strategii naszej Grupy.
Poprzez wzmocnienie naszych podstawowych mediów i powiązanych działalności, przy jednoczesnym inwestowaniu w cyfrową transformację, ten ruch poszerza nasze możliwości i umacnia pozycję głównego gracza w wysoce konkurencyjnej branży medialnej".
"Połączenie ofert naszych dwóch firm pozwoli nam dotrzeć do 350 milionów konsumentów za pośrednictwem 200 marek czasopism, 150 marek audio i 110 000 witryn Out of Home w Europie. Rozszerza to zakres naszej oferty dla reklamodawców, dając im z kolei możliwość zwiększenia zasięgu i trafności ich kampanii w coraz bardziej połączonym i cyfrowym świecie”.
„Z niecierpliwością czekamy na przyjęcie zespołu Clear Channel do Grupy Bauer Media. Razem stworzymy kompleksową i innowacyjną ofertę medialną, która zaspokoi zmieniające się potrzeby naszych reklamodawców i odbiorców w całym regionie” - kontynuowała.
Justin Cochrane, CEO Clear Channel Outdoor UK & Europe dodał: „Cieszymy się, że dołączymy do Bauer Media, aby budować na silnych fundamentach, które stworzyliśmy na europejskich rynkach jako część Clear Channel Outdoor. Niezmiennie dobre wyniki naszych aktywów w Europie Północnej rok do roku podkreślają rosnący popyt na tych rynkach i zaangażowanie naszych zespołów w realizację projektów dla naszych klientów i partnerów”.
Głównym doradcą Bauer Media w zakresie fuzji i przejęć była firma LionTree Advisers. Spółce doradzały również OOH Capital, Deloitte i Herbert Smith Freehills.
Grupa Bauer Media jest wiodącym europejskim koncernem medialnym, działającym w obszarze mediów drukowanych, internetowych, audio i rozrywki. W 2025 roku firma będzie obchodzić 150. rocznicę istnienia.