Bauer wchodzi na rynek radiowy w 4 krajach skandynawskich

11/05/2015

Bauer przejął SBS Discovery Radio, właściciela stacji radiowych w Szwecji, Danii, Norwegii i Finlandii. Rozgłośnie grupy docierają każdego tygodnia do ponad 10 milionów mieszkańców krajów skandynawskich. Najsilniejsze marki grupy w regionie to Mix Megapol, NOVA, Iskelmä i Radio Norge.

Po akwizycji Bauer posiada rozgłośnie w 8 krajach (dotychczas był obecny w Wielkiej Brytanii, Polsce i na Słowacji oraz w Niemczech, gdzie ma mniejszościowe udziały w jednej, lokalnej stacji).

 

zasięg dzienny

główne marki

Polska

34%

RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, Radio Gra

Wielka Brytania

zasięg tygodniowy: 32%

Absolute, Free Radio, Kiss, Magic, Metro Radio, Planet Rock, Radio City, Rock FM, The Hits, Viking FM

Słowacja

20%

Radio Expres

Szwecja

28%

Mix Megapol, NRJ, The Voice, Rockklassiker

Norwegia

ok. 20%

Radio Norge, Radio 1, The Voice, Rock Radio, Rock Klassiker

Dania

zasięg tygodniowy: 62,3%

Radio Nova, Pop FM, The Voice, Radio 100, myRock, Radio Soft

Finlandia

14%

Iskelmä Radio, The Voice, Radio City, Radio Pooki

Niemcy

w Hamburgu: 14%

Radio Hamburg

W Szwecji zasięg dzienny stacji grupy SBS Discovery Radio wynosi 27,7%, co oznacza, że rozgłośni grupy codziennie słucha 2,2 mln osób. W portfolio znajdują się:

  • Mix Megapol – sieć 28 lokalnych stacji nadających w formacie AC, targetem stacji są osoby w wieku 25-50 lat; zasięg dzienny: 18,1%;
  • NRJ – sieć lokalnych rozgłośni radiowych nadająca w formacie CHR do osób w wieku 20-45 lat, zasięg dzienny: 9,8%;
  • The Voice – lokalna rozgłośnia nadająca w Sztokholmie, Goeteborgu i Malmo, nadaje w formacie ryhmic CHR, głównie hip-hop i RnB, targetem są młodzi słuchacze w wieku 15-30 lat, zasięg dzienny w Sztokholmie: 2,4%;
  • Rockklassiker – lokalna stacja radiowa nadająca w Sztokholmie w formacie classic rock (z lat 70., 80. i 90.), głównymi odbiorcami są mężczyźni w wieku 25-50 lat, zasięg dzienny w Sztokholmie: 3,6%;
  • Vinyl 107 – lokalna stacja radiowa nadająca w formacie oldies w Sztokholmie, targetem są osoby w wieku 35-55 lat, zasięg dzienny w Sztokholmie: 2,7%;
  • Radio 107,5 – lokalna stacja w Sztokholmie nadająca w formacie CHR (m.in. disco, RnB).

dane: TNS Sifo, dane ogólnokrajowe: 13-19.04.2015, dane lokalne: 1Q 2015

W Norwegii grupa jest właścicielem pięciu brandów radiowych:

  • Radio Norge – druga pod względem wielkości komercyjna rozgłośnia ogólnokrajowa grająca w formacie AC, zasięg dzienny: 15,8%;
  • Radio 1 – dwie rozgłośnie lokalne w Oslo i Bergen (w całym kraju dostępna w systemie DAB), nadają w formacie CHR do młodego słuchacza, zasięg dzienny: 1,3%;
  • The Voice – sieć lokalnych stacji w Oslo, Trondheim i Stavanger adresująca program do młodzieży, nadająca głównie hip-hop i RnB;
  • Rock Radio – stacja radiowa nadająca współczesny rock, adresująca program do młodszego targetu, głównie mężczyzn, zasięg dzienny: 1,5%;
  • Rock Klassiker – stacja emitująca klasyczny rock.

dane: TNS Gallup, 20-26.04.2015

W Danii zasięg tygodniowy stacji SBS Discovery Radio nadających pod 28 markami wynosi 62,3%, co oznacza, że grupa skupia każdego tygodnia blisko 3 mln osób. W portfolio grupy znajdują się:

  • Radio NOVA – największa komercyjna stacja radiowa w kraju nadająca w formacie AC kierująca program głównie do kobiet, zasięg tygodniowy: 30,9%;
  • Pop FM – druga największa rozgłośnia komercyjna w kraju nadająca w Kopenhadze i Randers, gra w formacie oldies, głównie muzykę pop, zasięg tygodniowy: 11,8%;
  • The Voice – sieć 7 stacji lokalnych nadających w sześciu miastach Danii i ogólnokrajowo w systemie DAB, format CHR, zasięg tygodniowy: 11,7%;
  • Radio 100 – sieć muzycznych stacji lokalnych; zasięg tygodniowy: 7,8%;
  • myRock – rozgłośnia nadająca w formacie rockowym, adresowana głównie do mężczyzn, zasięg tygodniowy: 5,6%;
  • Radio Soft – rozgłośnia muzyczna nadająca w formacie soft AC, emitująca przede wszystkim ballady, zasięg tygodniowy: 4,0%;
  • inne brandy radiowe: VLR, Radio Horsens Classic, Radio Viborg, Viborg Favorit FM, Pulz FM, Radio Skala, Go!FM, Radio ABC, Radio Alfa, Radio ABC Solo FM, Radio Alfa Sønderjylland, Radio M!, Radio Skive, ANR, Radio Aura, Klubben.

dane: TNS Gallup, 20-26.04.2015

W Finlandii zasięg dzienny stacji należących do SBS wynosi  14%, co oznacza dotarcie do 680 tys. osób. Tygodniowo jest to już 33% (1,6 mln). W portfolio znajdują się cztery marki:

  • Iskelmä Radio – sieć 13 stacji lokalnych, nadaje w formacie gold AC, target to osoby dorosłe, zasięg dzienny: 7%;
  • The Voice – ogólnokrajowa stacja radiowa dysponująca 12 nadajnikami w całej Finlandii, adresująca swój program do kobiet w wieku 20-39 lat, gra w formacie AC, zasięg dzienny: 4%;
  • Radio City – sieć rozgłośni lokalnych i regionalnych obejmująca południową i centralną część kraju, nadająca w formacie rock, target to mężczyźni mieszkający w miastach, zasięg dzienny: 3%;
  • Radio Pooki – sieć stacji nadających w centralnej części Finlandii, gra wyłącznie fińską muzykę.

dane: Finnpanel Oy / KRT, 1Q 2015

 

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY