Cenniki Grupy RMF na jesień 2021

16/07/2021

Cenniki Grupy RMF

W pierwszym półroczu 2021 słuchalność stacji Grupy RMF utrzymywała się na rekordowym poziomie, a pozycja radia jako medium była wciąż bardzo silna. RMF FM zanotowało rekordowy wynik 30,8 proc. udziału w czasie słuchania (w fali 02-04.2021) i pozostaje jedyną stacją w historii badań słuchalności, która przekroczyła próg 30 proc.
Również sieć stacji lokalnych RMF MAXXX (razem z Radiem GRA) odnotowała najwyższy wynik w swojej historii – 4,6 proc. udziału (w fali 03-05.2021), a wzrost w pierwszej połowie br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. wynosi aż 8,3%.
RMF Classic też zanotowało rekord osiągając na przełomie roku 2 proc. udziału (12.2020-02.2021), a w całym półroczu wzrost słuchalności wyniósł aż 13,2 proc.

Radio jako medium ma również bardzo silną pozycję – codziennie odbiorniki włącza aż 20,2 mln Polaków i spędza przy nim średnio 4 godz. i 17 minut, co jest ewenementem na skalę europejską.

Także jako medium reklamowe radio radzi sobie bardzo dobrze – w ostatnich miesiącach zaobserwować można było stale rosnący popyt na reklamę radiową.

„Wg wstępnych szacunków radio w pierwszym półroczu odnotowuje bardzo wysoką dynamikę przychodów reklamowych, drugą najwyższą po Internecie w Polsce. Klienci docenili elastyczność, jaką zapewnia im radio. Wiedzą, że mogą planować z dużym wyprzedzeniem kampanie radiowe, bo rozgłośnie pozwalają szybko włączać i wyłączać aktywności. To ważny czynnik, szczególnie w niepewnych czasach pandemii i kolejnych lockdownów, a nie wszystkie media poszły tą drogą” – mówi Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.

Radio utrzymało też pozycję medium o bardzo niskich kosztach dotarcia i gwarantującym bardzo duże zasięgi.

„Estymujemy, że średnio radio jest tańsze od telewizji ok. 5-krotnie, biorąc pod uwagę koszty CPP netto. Oczywiście to dwa różne media, ale radio daje szybkie efekty sprzedażowe za małą barierę wejścia” – tłumaczyTomasz Ramza.

Grupa RMF przewiduje bardzo duży popyt na reklamę radiową w drugim półroczu, najprawdopodobniej obserwować będziemy na rynku większy popyt na czas reklamowy niż podaż, szczególnie biorąc pod uwagę bardzo wysokie podwyżki cen reklam w telewizji. Mając na uwadze również inflację cen i rosnące koszty prowadzenia działalności w wielu obszarach, Grupa RMF zdecydowała się skorygować cenniki reklamowe. Jesienne cenniki RMF FM, RMF MAXXX i RMF Classic będą wyższe od obecnie obowiązujących o 5,6 – 5,9 proc.

Konsekwencją korekt cen w poszczególnych stacjach jest również zmiana cenników pakietów: RMF 3D, RMF na MAXXXa i RMF z Klasą.

Nowe cenniki będą obowiązywać od 30.08.2021 do 2.01.2022. Dostępne są na stronie gruparmf.pl.

źródło danych słuchalności radia: Radio Track, Kantar Polska, target: wszyscy 15-75 lat

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY