Po szczegółowej analizie danych rynkowych, w szczególności kosztów dotarcia i zakładając normowanie się koniunktury gospodarczej na wiosnę, Grupa RMF skoryguje ceny, które obowiązywać będą w okresie zwiększonego popytu na rynku reklamowym, począwszy od 1.03.2021 do 27.06.2021.
„Popyt na reklamę radiową w naszych stacjach w drugiej połowie roku jest bardzo wysoki. Umacniamy pozycję lidera na rynku słuchalności skutecznie dopasowując programy do zmieniającej się sytuacji. RMF FM jest najbardziej opiniotwórczą stacją radiową wg IMM, a także zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków w tegorocznej edycji „Digital News Report” prowadzonej przez Reuters Institute. To wszystko pozwala nam oferować naszym klientom bardzo atrakcyjny produkt audio przy zachowaniu korzystnych kosztów dotarcia w szerokich grupach docelowych” – mówi Tomasz Ramza Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.„Od wielu lat naszą ofertę radiową wspieramy produktami internetowymi. W tym roku w ramach Działu Sprzedaży Grupy RMF powstał brand RMF Digital, w ramach którego oferowana jest kompleksowa obsługa kampanii internetowych – nie tylko w serwisach własnych Grupy, ale też na portalach i stronach zewnętrznych wydawców” - dodaje Tomasz Ramza.
Wiosną 2021 r. średnia cena produktów radiowych Grupy RMF, w tym RMF FM oraz sieci RMF MAXXX i RMF Classic zostanie podwyższona o ok. 7,4%-7,9%. Średnie koszty cennikowe RC emisji spotu 30’ w stacji o największej słuchalności w Polsce wzrosną z 13 651 zł do 14 725 zł. W związku z korektami cen w poszczególnych stacjach, zmianie ulegną również cenniki pakietów, które niezmiennie pozwalają na uzyskanie atrakcyjnych rabatów od sumy cenników stacji składowych, w RMF3D -10%, w RMF na MAXXXa -8%, a w RMF z Klasą -3%. Pakiet RMF 3D pozwala na dotarcie do 10,5 mln dorosłych Polaków już w ciągu przeciętnego dnia.
* Radio Track, Kantar Polska 01-10.2020 (udział w czasie słuchania, zasięg dzienny, TG: 15-75).