W Raporcie czytamy między innymi: "Po raz kolejny Grupa RMF w badaniach góruje pod względem jakości świadczonych usług i profesjonalnej obsługi kampanii".
Badanie wykazuje, że to wciąż Grupa RMF najszybciej i najbardziej sprawnie odpowiada na brief, stwarza klientom poczucie bezpieczeństwa, a przede wszystkim wyróżnia się tym, bez czego dzisiejsi nadawcy giną: elastycznością, umiejętnością zaproponowania alternatywnych, ciekawych rozwiązań, a także ofertą atrakcyjnych formatów. Grupa RMF wykazuje w badaniu również najwyższe umiejętności, jeśli chodzi o profesjonalną obsługę kampanii internetowych.
Grupa RMF dostrzegła potencjał tkwiący w podcastach. Są one dostępne do odsłuchania nie tylko na stronach stacji, ale w specjalnej części serwisu RMFon.pl oraz aplikacji mobilnej RMF On. Pod szyldem tej platformy znajduje się 45 własnych produkcji Grupy RMF, w tym te przygotowywane specjalnie dla internetu, oraz blisko 100 najpopularniejszych produkcji czołowych polskich i światowych podcasterów.
Od września Grupa RMF rozpoczęła produkcję oryginalnych podcastów, które dostępne są jedynie na stronie internetowej i poprzez aplikację. Wystartowało już „Podsumowanie dnia w RMF FM” przygotowywane przez Bogdana Zalewskiego i udostępniane codziennie pod koniec dnia. Oprócz podcastu na RMF ON publikowany jest także artykuł na portalu informacyjnym RMF24.pl. Wartościowy kontent znajdą tu zainteresowani biznesem, rynkiem amerykańskim, kulturą, książkami, a nawet gamerzy czy wielbiciele kabaretów.
Pod szyldem RMF On znajduje się 45 własnych produkcji Grupy RMF, w tym przygotowywane specjalnie dla internetu, oraz blisko 100 najpopularniejszych produkcji czołowych polskich i światowych podcasterów.
Nowa aplikacja mobilna RMF On – poza udostępnieniem podcastów – ma nowe funkcje takie jak pobieranie odcinków offline i subskrypcja wybranych podcastów.
W tym roku RMF FM obchodzi swoje 30-lecie istnienia na polskim rynku. Mimo powodów do świętowania RMF nie przestaje czuwać nad jakością przekazu i wysokim poziomem słuchalności. Szerokie zasięgi, wysoka jakość i atrakcyjność stacji oferowanych w portfolio grupy są dla klientów synonimami jakości i bezpieczeństwa. W ocenie ogólnej biur reklamy radiowej Grupa RMF plasuje się w ścisłej czołówce. Nie ma w badaniu ani jednego obszaru, w którym grupa odnotowałaby istotne spadki, i taki stan utrzymuje się od lat. Mimo wysokiej jakości usług, która musi znaleźć odzwierciedlenie w cenniku, otwartość na negocjacje cenowe oceniana jest według badanych zgodnie ze średnią.
Wysoko oceniana jest również elastyczność biura reklamy i sprawność w reagowaniu na konieczność wprowadzenia zmian w trakcie trwania kampanii. Biuro RMF nie ma sobie równych również jeśli chodzi o szybkość i rzetelność w odpowiadaniu na brief klienta. Owocują lata doświadczeń na rynku, jego doskonała znajomość i wyczucie potrzeb klienta. RMF deklasuje również konkurencję pod względem doradztwa i kreatywności w tworzeniu ofert niestandardowych rozwiązań. A to te kategorie w najbliższym czasie będą decydowały o popularności i wyborze na ciasnym i wymagającym rynku reklamy radiowej. Wysoki poziom jakości i kompetencji znajduje również odzwierciedlenie w umiejętnym doborze narzędzi internetowych do realizacji spójnej kampanii w sieci. W dobie multimedialności i konieczności przenikania się mediów ta umiejętność to absolutna podstawa i fundament pojęcia profesjonalizmu i nowoczesności.
W raporcie prezentowane są wyniki badania firmy Kantar, w ramach którego oceniono 63 biura reklamy.
Wśród biur reklamy telewizyjnej przyznano dwie nagrody: dla Polsat Media (Biuro Reklamy Roku) i Biura Reklamy TVP (Fighter Roku). W magazynach nagroda powędrowała do Bauer Media. W dziennikach nie przyznano nagrody głównej, wyróżnienia dla Media Impact Polska i Biura Reklamy Gazety Wyborczej. W internecie nagroda przypadła Media Impact Polska. W radiu triumfowała Grupa RMF. W kategorii OOH - AMS.
Nagrody i wyróżnienia przyznaliśmy biorąc pod uwagę badanie firmy Kantar oraz naszą ocenę oferty biura, jak również jego wyników biznesowych. W badaniu wzięło udział 113 specjalistów z domów mediowych, którzy w br. realizowali projekty z biurami reklamy. Badanie wykonano metodą CATI.