W modelu programatycznym reklama kierowana jest do konkretnego użytkownika, a jej zakup i sprzedaż jest zautomatyzowany. Wydawca wystawia swoją powierzchnię reklamową, a marketer dokonuje zakupu, biorąc pod uwagę dane o użytkowniku (jego zachowania w sieci, odwiedzone strony, dane demograficzne itp.).
Ten sposób zlecania i zakup kampanii dostępny jest w portalu RMF ON na wszystkich urządzeniach: desktopie, mobile’u oraz aplikacjach i obejmuje oba dostępne formaty audio: pre-roll (spot emitowany przed włączeniem przez słuchacza streamu) i mid-roll (spot emitowany w bloku reklamowym, w trakcie odtwarzania streamu).
„Wchodzimy w nowy segment formatu internetowego i liczymy, że jako lider radiowy staniemy się szybko liderem w reklamie audio w internecie. Chcemy oferować możliwości zakupu czasu reklamowego w takich modelach, w jakich rynek tego oczekuje” – mówi Adam Pachla, Head of Digital w Grupie RMF.
Narzędzia technologiczne do stworzenia platformy programmatic audio używane są przez Grupę Bauer (której częścią jest Grupa RMF) na innych rynkach europejskich.
Poza zakupem programatycznym możliwy jest – tak jak do tej pory – zakup czasu w modelu bezpośrednim.
W maju RMF ON odwiedziło 1,4 mln użytkowników, którzy wygenerowali prawie 10 mln odsłon. Miesięcznie każdy z użytkowników spędził w serwisie 15 godz. i 42 min, a średnio jedna wizyta użytkownika trwała aż 4 godz. i 6 min (dane: GemiusTraffic). Potencjał reklamowy platformy RMF ON to ponad 100 mln emisji spotów miesięcznie.
RMF ON (www.rmfon.pl) to portal oferujący blisko 100 tematycznych kanałów radiowych oraz streamy rozgłośni RMF FM, RMF MAXXX i RMF Classic. Strumienie audio dostępne są bezpłatnie za pośrednictwem przeglądarki oraz aplikacji mobilnych i smart TV.