Grupa RMF od wielu lat rozwija segment podcastowy. W swoim portfolio ma wiele popularnych produkcji, jak „Sceny Zbrodni” i „Dorwać Bestię”, „Misja Specjalna”, „Historia dla Dorosłych” czy „Ameryka i ja” Lidii Krawczuk. Część z nich od dawna znajduje się w czołówce rankingów na najważniejszych platformach streamingowych, jak Spotify, Apple Podcast i Youtube.
W planach Grupy jest systematyczna rozbudowa istniejącego portfolio. Za rozwój tego segmentu odpowiada nowo powołany zespół. RMF to potężna marka, z ogromnym potencjałem do ekspansji w obszarze podcastów. Mamy świadomość, że budowa dobrze zbalansowanego portfolio to bieg na długim dystansie. Dlatego też dajemy sobie czas na eksperymenty i testowanie nowych formatów -– mówi Maria Lester, szefowa nowej struktury.
W 2025 roku Grupa RMF będzie stawiać na autorskie koncepcje oraz podcasty eksperckie, prowadzone przez znane głosy z anten RMF FM, RMF MAXX, RMF Classic i internetowego Radia RMF 24, jak i przy współpracy z twórcami zewnętrznymi – Chcemy pracować zarówno z uznanymi podcasterami, którzy już zbudowali swoją lojalną publiczność, ale też jesteśmy otwarci na początkujących autorów, którzy mają coś ciekawego do przekazania. Szukamy tematów zarówno poważnych, jak i tych bardziej rozrywkowych – wyjaśnia Maria Lester.
„Podcast nadawczy”: z anteny do Internetu
W sobotę 18 stycznia swoją premierę miał „Podcast nadawczy”. Jest to autorski projekt twórców „Kanału nadawczego”, audycji znanej z anteny RMF MAXX. Justyna Borycka, Natalia Kawałek, Michał Siwek i Filip Kliber zapraszają do świata abstrakcyjnego humoru, ciętych komentarzy i ripost, z dużą dawką beztroskiej zabawy.
Premierowe odcinki będą dostępne w każdą sobotę o godzinie 18 na YouTube RMF MAXX, RMF ON, Spotify i Apple Podcast. Fragmenty podcastu będą również emitowane na antenie RMF MAXX, a całość zyska wsparcie promocyjne w kanałach social media stacji.
„WSAD Podcast” – o grach, z pasją i eksperckością
Z kolei „WSAD Podcast” to przestrzeń, gdzie gry komputerowe i gamingowa rzeczywistość stają się punktem wyjścia do luźnych, ale merytorycznych rozmów. Gospodarzami są Filip Siuda, dziennikarz i wielki entuzjasta tytułów fabularnych, oraz Kacper Pocztarski, zapalony gracz, z zacięciem do analiz mechanik gier. Razem tworzą duet, który łączy pasję z wiedzą.
- Filip i Kacper są graczami z 18-letnim stażem, ale też są przyjaciółmi. Wspólnie zapraszają do świata, w którym profesjonalizm łączy się z luźną, przyjazną atmosferą. Prowadząc żywe dyskusje nie zawsze się zgadzają, ale zawsze dostarczają słuchaczom dużo informacji i rozrywki. Wnoszą ciekawą perspektywę zarówno dla poczatkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych graczy - podkreśla Lester.
W pierwszym kwartale 2025 Grupa RMF planuje uruchomić kilka nowych projektów, które obecnie są w fazie developmentu.