Grupa RMF zdecydowała się wystartować w konkursie na miejsce na ogólnopolskim multipleksie radiowym, skierowanym do obecnie nadających na falach FM niepublicznych stacji ogólnopolskich, by zabezpieczyć pozycję radia RMF FM.
„Na obecnym etapie nie są znane realne koszty nadawania na ogólnopolskim multipleksie DAB+. Nie został wybrany operator, nie wiadomo jakich opłat zażąda. Jeśli okaże się, że koszty emisji w DAB+ będą zbyt wysokie, będziemy ponownie rozważać, czy pozostać w tym systemie, czy się jednak z niego wycofać i zrezygnować z koncesji” – mówi Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF.
Spółka nadal uważa, że system DAB+ nie jest rozwiązaniem nowoczesnym i w dającej się przewidzieć przyszłości nie odniesie sukcesu na polskim rynku. Dlatego też Grupa RMF nie będzie uczestniczyć w innych konkursach na koncesje DAB+.
Podobnie jak inni nadawcy komercyjni w Polsce, Grupa RMF od wielu lat podkreśla, że prawdziwa cyfryzacja radia już odbywa się w internecie, który dostępny jest mobilnie w całym kraju, koszty transmisji danych z roku na rok spadają, a w sieci pojawia się nowa, jakościowa oferta dla słuchaczy. Sama tylko Grupa RMF na przestrzeni ostatniego roku uruchomiła dwa projekty internetowe – informacyjno-muzyczne Radio RMF24 i platformę RMF Classic+.