W okresie październik – grudzień 2018 roku RMF Classic słuchało codziennie aż 693 tys. Polaków – o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. To najlepszy wynik w historii istnienia stacji, która jesienią obchodziła swoje 15-lecie. Również rekordowy okazał się udział w czasie słuchania, który wyniósł 1,7 proc. (wzrost o 30 proc.).
„Bardzo cieszą nas tak wysokie wyniki i rosnące zaufanie słuchaczy. Te rekordy to niewątpliwie zasługa konsekwentnego doskonalenia oferty programowej, ale też jesiennych wydarzeń związanych z okrągłymi, 15. urodzinami RMF Classic. Myślę, że jest to też po części efekt grudniowej akcji, w ramach której nasza stacja gra wyłącznie świąteczne piosenki. Ten świąteczny repertuar jest starannie dobrany i zawiera wiele ciekawych i wartościowych aranżacji, co – jak widać – doceniają słuchacze” – mówi Paweł Pawlik, Dyrektor Programowy RMF Classic.
Cały 2018 rok był również rekordowy pod względem słuchalności. W okresie styczeń – grudzień 2018 zasięg dzienny wyniósł 619 tys. osób i po raz pierwszy – w skali roku – przekroczył granicę 600 tys. słuchaczy. Udział w czasie słuchania wyniósł w tym okresie 1,4 proc. (wzrost o 9 proc.).
RMF Classic nadaje w 21 miastach Polski. Nadaje muzykę filmową i klasyczną oraz programy poświęcone kulturze, sztuce, literaturze, designowi czy fotografii. Jest organizatorem jednego z najważniejszych plebiscytów w polskim świecie kultury – MocArty. Adresuje swój program do osób dojrzałych, zamożnych, wykształconych, pracujących na kierowniczych stanowiskach, mieszkających w wielkich i dużych miastach.
źródło danych: Radio Track, Kantar Polska, grupa celowa: wszyscy 15-75, fale: 10-12.2018, 01-12.2018 w porównaniu do analogicznych rok wcześniej.