audioXi to sieć reklamy digital audio (radia internetowe, podcasty, lokalne i ogólnopolskie stacje radiowe udostępniające swój sygnał w internecie), która łączy reklamodawców z odbiorcami treści audio. Na polskim rynku zadebiutowała w sierpniu 2023 roku i od tego czasu systematycznie powiększa grono partnerów zrzeszonych w sieci.
- Tym, co wyróżnia nas na tle konkurencji jest z pewnością podejście do zakupu reklamy dźwiękowej w internecie – audioXi oferuje dostęp do potencjalnych klientów o konkretnych, zdefiniowanych przez reklamodawcę cechach, a nie samą obecność na stronach czy kanałach radiowych online. Co więcej, nie opieramy się tylko na jednym brandzie, tylko korzystamy z możliwości całej sieci po to, by jak najlepiej skupić się na użytkowniku. To system decyduje, gdzie pojawi się kampania, w zależności od specyfiki i potrzeb kampanii, opierając się na danych demograficznych, geograficznych, a także behawioralnych, trafiając do użytkowników z jasno zdefiniowanej grupy docelowej – wyjaśnia Wiktoria Bobrowicz, Product Manager audioXi.
Wraz z powiększeniem się sieci o dwie nowe rozgłośnie lokalne, Radio Skierniewice z jego dwoma stacjami, tj. Radio RSC oraz RSC Dance, a także Radio Sudety24, audioXi dociera obecnie do 6,24 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, oferując reklamodawcom dostępną powierzchnię reklamową sieci na poziomie 488 mln odsłon (Audiomax, grudzień 2024 r.). Od czasu startu sieci, wyemitowano już ponad 2 tysiące kampanii, z których skorzystało blisko 170 klientów.
Wśród partnerów audioXi znajdują się nie tylko wszystkie stacje Grupy RMF, lokalne rozgłośnie, ale także inni ogólnopolscy, duzi gracze – m.in. główne stacje Polskiego Radia (m.in. Jedynka, Dwójka, Trójka i Czwórka), ale także doskonale znany internetowym słuchaczom, Open FM.
- Współpraca z tak dużą liczbą różnych partnerów pozwala na stworzenie naprawdę unikalnego produktu. Klienci dostają dzięki niemu nowe pole do penetracji grup docelowych i mogą skutecznie walczyć o uwagę słuchaczy inaczej konsumujących media. Wiemy, że inni gracze na rynku już próbują rozwijać ten format, ale to właśnie audioXi ma możliwość dotarcia do dokładnie takiego odbiorcy, jakiego potrzebuje reklamodawca i to nie tylko spośród radiostacji Grupy RMF – komentuje Tomasz Ramza, Prezes Grupy RMF.
Liczba słuchaczy internetowych z roku na rok rośnie – jak wskazują badania (Mediapanel Gemius 2024, Real Users), 12.1 mln osóbkorzysta w przeciętnym miesiącu z serwisów z radiem/muzyką online (stream) i podcastami w polskim internecie. – Reklamodawcy są bardzo świadomi zmian zachodzących wśród konsumentów. Słuchalność radia internetowego nie tylko rośnie, ale także, co ważne z perspektywy reklamodawców, jego użytkownicy potrafią skupić swoją uwagę na danym komunikacie znacznie dłużej niż w innych mediach, chociażby video. Potencjał kampanii reklamowych realizowanych przez sieć audio jest więc bardzo duży – dodaje Wiktoria Bobrowicz.
Do sieci audioXi można dołączyć wypełniając odpowiedni formularz na stronie RMF Digital: Kontakt - RMF Digital lub audioXi - największa platforma reklamy audio online.