Ogilvy&Mather przygotowało kampanię dotyczącą Puszczy Białowieskiej „Ostatnie drzewo”, w ramach której powstała cyfrowa wersja Puszczy Białowieskiej w skali 1:1 oraz film dokumentalny z Borysem Szycem. Częścią akcji był też trailer radiowy filmu z zapisem odgłosów Puszczy. Wykorzystał on naturalną siłę radia, jaką jest dźwięk, a dodatkowo skorzystano z możliwości, jakie daje system RDS – podczas emisji spotu na wyświetlaczach odbiorników podawano nazwy zwierząt aktualnie słyszanych głośniku.
Kolejne wyróżnienie trafia do agencji Twórcy.com.pl za serię reklam „W biznesie nie ma miejsca na zagadki” dla firmy ubezpieczeniowo-finansowej Euler-Hermes. Kampania oparta była na postaci detektywa rodem z powieści Raymonda Chandlera. W sześciu spotach, utrzymanych w konwencji noir, zadawano słuchaczom zagadki, a następnie udowadniano, że zgadywanie w biznesie kosztuje zbyt dużo. Do roli narratora–detektywa zaproszony został Piotr Fronczewski. Spoty wyróżniały się pod względem długości (każdy trwał 45 sekund), tempa, powolnej narracji i wyjątkowej, jazzowo-noirowej muzyki.
Wcześniej organizator wyróżnił już Toyotę (za kampanię z odwołaniem do radiowej listy przebojów) i spoty Škody będące odpowiedzią na tę akcję oraz Sieć Obywatelską Watchdog Polska za spoty promujące akcję „Ciągniemy Władzę Za Język”.
Rozstrzygnięcie pierwszej edycji konkursu reklamy radiowej adFM AWARDS nastąpi 23 listopada podczas gali XXI edycji Konkursu Niezależnej Kreacji – Kreatura 2017. Do 31 października można zgłaszać dowolny projekt, wydarzenie, inicjatywę czy osobowość ważną dla radiowego rynku reklamy. Może to być: spot o niezwykłej kreacji, akcja specjalna, inicjatywa, w której radio odegrało ważną rolę, czy też osoba, która przyczyniła się do popularyzacji radia jako medium reklamowego. Nagrodą jest kampania reklamowa w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto (po rabatach). Zgłoszenia można przesyłać za pomocą formularza na stronie www.adfm.pl; nominować można dowolną liczbę projektów, każde zgłoszenie jest całkowicie darmowe.
Organizatorem konkursu jest Grupa RMF, a patronem medialnym miesięcznik „Media&Marketing Polska”.