Eksperckie podejście
Miesięcznik Media Marketing Polska od wielu lat publikuje specjalistyczne raporty oceniające biura reklamy w różnych segmentach rynku mediów – począwszy od telewizji, przez radio, internet, prasę, aż po reklamę zewnętrzną (OOH). Raport jest przygotowywany przez niezależne firmy badawcze – w tym roku to Minds & Roses* - a grupę badawczą stanowią pracownicy domów mediowych realnie odpowiedzialni za budżety reklamowe swoich klientów. Respondenci są więc profesjonalistami z wieloletnim doświadczeniem, a jednocześnie pozostają w stałym kontakcie z danym rodzajem biura sprzedaży w konkretnym roku. Z kolei wyróżnienia i nagrody specjalne przyznaje redakcja, bazując nie tylko na samych wynikach raportu, ale także uwzględniając wyniki biznesowe biur.
*badanie zrealizowano metodą CAWI w dniach 31.10-6.11.2024 r.
Bezkonkurencyjni w reklamie radiowej
Wyniki pokazują jasno – w badaniu satysfakcji klientów Biuro Grupy RMF nadal nie ma sobie równych. Od 10 lat nieprzerwanie utrzymuje tytuł najlepszego biura sprzedaży w kategorii radio. Uzyskany wynik cieszy szczególnie w kontekście dużych zmian w strukturze grupy – we wrześniu Tomasz Ramza, pełniący dotychczas funkcję szefa Działu Sprzedaży, objął stanowisko prezesa zarządu Grupy. W październiku powołano nowych dyrektorów pionów sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej. Na nowo utworzone stanowiska powołano odpowiednio: Joannę Marek i Jadwigę Zimowską, obie związane z Grupą od wielu lat.
- Kluczem do sukcesu są z pewnością nasi doświadczeni eksperci, ale nie zapominajmy, że to także efekt dynamicznego rozwoju, strategicznych inwestycji w technologię, ale też umiejętnego łączenia działań offline i online oraz unikatowych rozwiązań marketingowych – komentuje Dariusz Woźniak, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
- Oferujemy szeroki wachlarz rozwiązań reklamowych, łącząc tradycyjną reklamę radiową z zaawansowanymi technologiami cyfrowymi. W kolejnych miesiącach Biuro będzie się skupiać na dalszym rozwoju pionierskiej, autorskiej sieci audioXI, a także ciągłej pracy nad rozwojem oferty radiowej, zarówno pod kątem zawartości, jak i jakości – podsumowuje Dariusz Woźniak.
W tegorocznym badaniu satysfakcji klientów Biuro Reklamy Grupy RMF osiągnęło wynik 4,69 (przy średniej dla segmentu 4,4), utrzymując dużą przewagę nad konkurencją. Najwyżej oceniono parametr „oferuje atrakcyjne formaty i rozwiązania”, respondenci docenili też poczucie bezpieczeństwa, które zapewnia im Biuro, a także szybkie i wyczerpujące odpowiedzi na zadany brief.
Już nie tylko radio
Wyróżnienie w kategorii Internet redakcja Media Marketing Polska przyznała RMF Digital, pionierowi w dostarczaniu skutecznych rozwiązań reklamowych obejmujących szerokie spektrum formatów: audio, online, podcasty, reklamę display oraz wideo i marketing treści. – RMF Digital koncentruje się na dynamicznym rozwoju segmentu audio online i podcastów, które odgrywają coraz większą rolę w przychodach digitalowych – wyjaśnia Adam Pachla, Head of Digital. – Jesteśmy szczególnie dumni z sieci reklamy audioXi, która zrzesza zarówno lokalne stacje radiowe, jak i topowe marki, takie jak Open.fm czy Polskie Radio. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu na platformie, możemy docierać z kampaniami audio na szeroką skalę, wspierając rozwój całego rynku audio online – dodaje.
W przypadku RMF Digital również doceniono szybkie i wyczerpujące odpowiedzi na zadane briefy, a także elastyczność działania w przypadku zmian w kampaniach oraz transparentną politykę cenową.
Cały raport dostępny jest w najnowszym wydaniu miesięcznika Media Marketing Polska.