„Bardzo duże wzrosty słuchalności stacji Grupy RMF w ostatnim okresie i rosnący popyt na reklamę radiową skłaniają nas do skorygowania cen na okres letni. W tym czasie Polacy słuchają radia zdecydowanie dłużej niż w pozostałych miesiącach. Wysoka jednocyfrowa dynamika rynku radiowego w I kwartale 2015 jest potwierdzeniem wyraźnego ożywienia wśród reklamodawców. To potwierdza atrakcyjność i skuteczność radia w komunikacji. Jako kluczowy uczestnik rynku, Grupa RMF niezmiennie gwarantuje wysoką jakość oraz atrakcyjne parametry kampanii realizowanych na antenach naszych stacji” - komentuje Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.
W grupie komercyjnej 16-49 lat udział w rynku słuchalności RMF FM wyniósł w I kwartale 28,8% i wzrósł (rok do roku) o ponad 8%. W nowym cenniku średnia cena RC najchętniej słuchanej stacji w Polsce wzrośnie o 2,7% i będzie wynosić 8 133 zł. Z kolei radio RMF Classic zwiększyło udział w rynku słuchalności w targecie 16-49 o blisko 12%. Cennik sieci zostanie podniesiony o 2,3%. Równocześnie Grupa RMF zdecydowała się utrzymać ceny sieci RMF MAXXX na dotychczasowym poziomie.
W związku z korektami cen w poszczególnych stacjach, zmianie ulegną również cenniki pakietów RMF 3D i RMF na MAXXXa (+2,2% w porównaniu z aktualnym cennikiem) oraz cieszącego się w bieżącym roku ogromną popularnością RMF z Klasą (+3,8% przy zmianie rabatu od sumy cen stacji składowych z 4% na 3%). Średni koszt CPP wiodącego pakietu RMF 3D w targecie 16-49 lat, dla pasma 6-20 wynosi 1 794 zł.
Warto wspomnieć, że ostatnie wzrosty słuchalności RMF FM zapewniły, w grupie komercyjnej 16-49 lat, udział w czasie słuchania wyższy niż notują wszystkie pozostałe stacje ogólnopolskie łącznie. RMF Classic pozostał jedyną komercyjną stacją premium z zasięgiem we wszystkich największych miastach Polski.