Ogilvy & Mather przygotowało kampanię dotyczącą Puszczy Białowieskiej „Ostatnie drzewo”, w ramach której powstała cyfrowa wersja Puszczy Białowieskiej w skali 1:1 oraz film dokumentalny z Borysem Szycem. Jako część akcji powstał też trailer radiowy filmu z zapisem odgłosów Puszczy. Wykorzystał on naturalną siłę radia, jaką jest dźwięk, a dodatkowo skorzystano z możliwości, jakie daje system RDS – podczas emisji spotu na wyświetlaczach odbiorników podawano nazwy zwierząt żyjących w Puszczy.
Członkowie jury byli wyjątkowo zgodni podczas głosowania, w którym nagrodzony projekt pokonał 9 innych nominacji. Trailer oceniono jako „niezwykle klimatyczny, zwracający uwagę, znakomicie zrealizowany”. Podkreślono, że „działa on na wyobraźnię posługując się tylko dźwiękiem, a o to chodzi w przekazie radiowym. Dodatkowo użycie RDS tworzy niepowtarzalną, kreatywną pigułkę, której żaden słuchacz się nie oprze”.
W skład jury weszli: Ewa Osińska, Media Buying Associated Director w domu mediowym Mediacom, Aneta Urbanowicz, Dyrektor ds. Zakupu i Planowania Mediów w Euro RTV AGD, Sebastian Olszowy, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w kancelarii prawnej SPCG, Simon Kilby, Group Commercial Director w Bauer UK, Piotr Myszak, Wiceprezes VFP Communications, wydawcy „Media & Marketing Polska”, Tadeusz Sołtys, Prezes i Dyrektor Programowy RMF FM oraz Mariusz Gołda, Dyrektor Marketingu Grupy RMF.
Nagrodzony projekt był jednym z kilkudziesięciu zgłoszonych do konkursu za pośrednictwem strony adfm.pl zarówno przez duże jak i małe, lokalne agencje. Nagrodę wręczono podczas gali Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2017.
Organizatorem konkursu reklamy radiowej adFM AWARDS 2017 jest Grupa RMF, a patronem medialnym – miesięcznik „Media & Marketing Polska”. Celem konkursu jest wyróżnianie projektów, w których radio było obecne w sposób unikalny, niestandardowy czy też wyjątkowo kreatywny.