Ze względu na ogromną liczbę chętnych w projekcie uczestniczyli studenci wyłonieni w ramach sesji testowej przeprowadzonej on-line. W ramach Akademii RMF powstało wiele interesujących i wartościowych prac, cechujących się nietypowym i świeżym spojrzeniem młodych ludzi.
Najlepsi absolwenci otrzymali wyróżnienia, nagrody rzeczowe i propozycje odbycia wakacyjnych staży w Grupie RMF.
Zajęcia, prowadzone przez pracowników Grupy RMF, odbywały się w semestrze letnim na terenie kampusu UEK i w krakowskiej siedzibie RMF FM.
Największy nacisk kładziono na interdyscyplinarność i praktyczne aspekty funkcjonowania polskiego rynku mediów i reklamy. Słuchacze Akademii mieli możliwość uczenia się od najlepszych specjalistów w branży. W projekt zaangażowały się działy marketingu, anteny, promocji, planowania i sprzedaży wszystkich stacji Grupy RMF.
Tematyka cyklu spotkań warsztatowych obejmowała m.in. takie zagadnienia jak narzędzia, wskaźniki i metodologia badawcza, specyfika współczesnych środków przekazu, struktura rynku mediów i reklamy, zarządzanie mediami i ich wykorzystanie w reklamie oraz planowanie i zakup mediów.
Eksperci Grupy RMF dzielili się ze słuchaczami wiedzą niedostępną w tradycyjnym systemie kształcenia, będącą podstawą niezbędną do dalszego rozwiązania zadań problemowych stawianych w trakcie każdych zajęciach.
Warunkiem ukończenia Akademii RMF było uczestnictwo w zajęciach i bieżąca realizacja projektów zaliczeniowych.
Akademia Mediów RMF to pierwszy tego typu projekt organizowany przez Grupę RMF. Popularność przedsięwzięcia oraz duże zainteresowanie ze strony świata akademickiego nie wykluczają kolejnej edycji Akademii RMF w przyszłym roku.