W najnowszej fali badania Radio Track dzienna liczba słuchaczy RMF Classic to już 713 tys. To najwyższy wynik w historii stacji i drugi raz, kiedy rozgłośnia przebiła poziom 700 tys.
Również pod względem udziału w czasie słuchania RMF Classic (nadające w 21 miastach) zanotowało rekord – 2,0% pokonując m.in. ogólnopolską Trójkę, której udział wynosi teraz 1,9%.
W porównaniu do wyników sprzed miesiąca wzrosły również inne wskaźniki RMF Classic – m.in. zasięg tygodniowy (4 mln osób) czy średni czas słuchania (2 godz. i 24 min).
„Bardzo dziękujemy za zaufanie naszym słuchaczom. Budowana konsekwentnie od lat nasza propozycja programowa spotyka się z coraz większym uznaniem. Jak co roku pomogła nam nasza świąteczna akcja, w ramach której w grudniu gramy świąteczne piosenki przez cały dzień. Cieszymy się, że udało nam się zdobyć nowych słuchaczy w tym okresie, którzy z nami zostali i doceniają również to, jak gramy na co dzień – najpiękniejsze przeboje muzyki filmowej i klasycznej wzbogacone o autorskie audycje o kinie, literaturze, sztuce, ekologii czy stylu życia” – mówi Paweł Pawlik, dyrektor programowy RMF Classic.
W dni powszednie najchętniej słuchanym pasmem RMF Classic jest popołudniowy cykl audycji autorskich nadawany w godz. 13-17 – gromadzi on średnio 427 tys. słuchaczy. Najpopularniejsze w tym paśmie są magazyny: środowy „Życie z klasą” (501 tys. słuchaczy), wtorkowy „RMF Classic? Naturalnie!” (475 tys.) i czwartkowy „Wydział Kultury/Pałac Kultury” (444 tys.).
W weekendy niezmienną popularnością cieszą się wywiady Artura Andrusa „NieDoMówienia”. Każdej niedzieli rozmów tego popularnego dziennikarza, artysty kabaretowego i piosenkarza z przedstawicielami świata kultury słucha 285 tys. osób. Z kolei w niedzielne wieczory hitem jest „Lista Przebojów Muzyki Filmowej” gromadząca 128 tys. słuchaczy.
RMF Classic to ponadregionalna, obecna w 21 największych polskich miastach rozgłośnia, nadająca głównie muzykę filmową, a także klasyczną, piosenkę poetycką czy operę. Adresuje swój program do słuchaczy dojrzałych i wymagających. Ponad połowa należy do core targetu stacji – jest w wieku 30-54 lata. Odbiorcy RMF Classic to osoby zamożne, mieszkające w dużych miastach i aglomeracjach, wykształcone, pracujące na prestiżowych stanowiskach.
dane: Radio Track, Kantar Polska, fala 12.2020-02.2021, target: wszyscy 15-75 lat