Najnowsza fala badania wykazała też, że radio RMF Classic dynamicznie zwiększa swój zasięg dzienny w największych miastach Polski. Stopniowo wzrasta również słuchalność w miastach o średniej wielkości.
ZASIĘG DZIENNY RMF CLASSIC | 02-04.2012 | 03-05.2012 | 04-06.2012 |
---|---|---|---|
Miasta i aglomeracje miejskie powyżej 500 tys. mieszkańców | 245 000 | 258 000 | 268 000 |
Miasta od 100 tys. do 499 tys. mieszkańców | 129 000 | 143 000 | 148 000 |
Ogół badanych | 468 000 | 475 000 | 489 000 |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC; próba odpowiednio: 7090, 7086, 7084, 7252, 7277, 7322, 21045, 21068, 21080.
Słuchacze radia RMF Classic to grupa, w której w stosunku do ogółu Polaków dominują osoby o wyższym wykształceniu, prestiżowej sytuacji zawodowej oraz wysokich dochodach. RMF Classic jest również chętniej słuchany przez osoby, które jako głowa rodziny są odpowiedzialne za zakupy.
STRUKTURA SŁUCHACZY |
słuchacze RMF CLASSIC |
ogół badanych | affinity index |
---|---|---|---|
Osoby posiadające wyższe wykształcenie | 60,7% | 22,6% | 268 |
Dyrektorzy, wolne zawody, właściciele firm | 50,9% | 21,8% | 233 |
Miesięczny dochód na 1 osobę w gospodarstwie powyżej 1800 zł | 44,9% | 21,3% | 210 |
Osoby będące głową rodziny i robiące zakupy | 30,8% | 23,6% | 131 |
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC; 01-06.2012; TG: Ogół badanych; próba odpowiednio: 1029, 42123.
Stacja muzyczna RMF Classic jest obecna już w 18 miastach Polski. Pod koniec czerwca uruchomiono trzy nowe nadajniki: w Olsztynie, Gdyni i Opolu. Można jej także słuchać poprzez platformę internetową RMFon. Znakiem firmowym stacji jest starannie dobrany repertuar muzyki filmowej i klasycznej oraz tematyczna różnorodność poszczególnych pasm programowych. RMF Classic przyciąga grono wyjątkowych i lojalnych słuchaczy, którzy cenią sobie oferowany na antenie mariaż nastrojowej muzyki z nowościami świata sztuki, designu i nowych technologii.