Każdego dnia w całej Polsce RMF Classic słucha 443 tysiące osób. Słuchacze RMF Classic to bardzo atrakcyjna grupa docelowa: 56,7% spośród nich mieszka w największych miastach i aglomeracjach miejskich Polski (powyżej 500 tys. mieszkańców), 58,6% spośród nich ma wyższe wykształcenie, a 66,7% spośród słuchaczy to osoby należące do najbardziej prestiżowych grup zawodowych: dyrektorzy, właściciele firm, przedstawiciele wolnych zawodów lub pracownicy umysłowi.
O RMF Classic mówi Magdalena Wojewoda, dyrektor programowa:
Radio RMF Classic rozpoczęło emisję programu blisko dziewięć lat temu.
Stawia sobie za cel wypełnienie luki w ofercie większości stacji radiowych: „Classic” w tym wypadku to nie tylko klasyka muzyki poważnej, ale również to, co najlepsze w muzyce filmowej i musicalu. Najważniejszy jest dla nas staranny dobór repertuaru oraz niekonwencjonalny i przystępny sposób jego prezentowania.
Program stacji tworzony jest przez ambitny i kompetentny zespół dziennikarzy, dzięki którym słowo na antenie RMF Classic nie jest jedynie „wypełniaczem” między utworami muzycznymi – niesie ono ze sobą najistotniejsze i najciekawsze informacje o przedstawianej muzyce, i to w rozmaitym kontekście – od historycznego aż po obyczajowy.
W tak skonstruowanym programie rzeczą nadrzędną staje się prosta forma i lekki styl. Dzięki temu stacja stara się nie zawieść oczekiwań koneserów, zaspokajając również oczekiwania tych, którzy do tej pory traktowali tę muzykę z dystansem.
W RMF Classic nie brak także miejsca na informacje o najważniejszych imprezach kulturalnych, także lokalnych - wystawach, spektaklach teatralnych, premierach filmowych i wydawniczych. Serwisy informacyjne w porannym paśmie przynoszą najważniejsze fakty bliższe prozie życia.
RMF Classic adresuje swój program do wszystkich, których łączy podobna wrażliwość - do humanistów z przekonania, choć niekoniecznie z wykształcenia, do ludzi myślących, otwartych na świat, zarówno młodych jak i dojrzałych.
Radio na co dzień współpracuje z wieloma instytucjami kulturalnymi w Polsce, są wśród nich przede wszystkim filharmonie, opery, teatry, kina, muzea i wydawnictwa.
Rośnie też liczba koncertów i festiwali muzycznych, które RMF Classic obejmuje swoim patronatem lub współorganizuje.
Nie bez znaczenia dla realizacji założeń programowych są doświadczenia części zespołu zdobyte podczas pracy w komercyjnej stacji radiowej, jaką jest RMF FM. To sprawia, że RMF Classic stosuje nowoczesne standardy radiowe. W razie potrzeby dziennikarze stacji mogą liczyć na reporterów i korespondentów zagranicznych RMF FM oraz jego zaplecza technologicznego.
Źródło: Radio Track MillwardBrown SMG/KRC; 01.2012–03.2012; ogół badanych; próba: 21043; struktura słuchaczy według zasięgu dziennego RMF Classic; 04.2011–03.2012; próba: 1797.