Poznań to kolejne, obok Białegostoku, Bydgoszczy, Częstochowy, Elbląga, Katowic, Krakowa, Łodzi, Szczecina, Torunia, Trójmiasta, Warszawy i Wrocławia miasto, w którym nadaje ulubiona stacja melomanów i miłośników muzyki filmowej.
Często, gdy stajemy przed dylematem jak opisać komuś jakim radiem jest RMF Classic, odwołujemy się do prostych skojarzeń, bo one chyba lepiej oddają istotę sprawy – mówi Magdalena Wojewoda, dyrektor programowy RMF Classic - jedną z naszych akcji promocyjnych nazwaliśmy - „Oaza spokoju” i to było dobre skojarzenie.
Podobnym tropem poszedł tygodnik „Polityka” pisząc o RMF Classic - „Prozac na antenie”, a jeszcze ciekawiej rzecz całą ujął jeden ze znanych polskich aktorów mówiąc - „Dzięki RMF Classic jestem bardziej doktorem Jekyll’em niż mister Hyde’em”.
Nie chcemy przypisywać sobie niezwykłych cech, ale jest faktem, że RMF Classic jest postrzegane na polskim rynku radiowym jako stacja wyjątkowa. Wypełnia lukę, której inne stacje wypełniać się obawiają – panuje bowiem przekonanie, że dziś zdobywa się słuchacza atakując go kakofonią dźwięków i gradem sensacyjnych doniesień, a nie serwując mu wybór najlepszej muzyki klasycznej i filmowej, wzbogacony interesującymi informacjami o filmie, literaturze i sztuce.
A jednak radio RMF Classic potrafiło mocno zweryfikować to przekonanie. Kluczem do budowania programu stacji jest staranny dobór repertuaru i niekonwencjonalny sposób jego prezentowania, dzięki czemu słowo na antenie RMF Classic nie jest jedynie „wypełniaczem” między utworami muzycznym i – niesie ono ze sobą najciekawsze informacje o przedstawianej muzyce i to w rozmaitym kontekście – od historycznego aż po obyczajowy, sama zaś muzyka buduje niepowtarzalny, łagodny klimat.
Zapewniamy jednak słuchaczom poczucie, że w tej „oazie spokoju” nie są odcięci od świata – w ciągu dnia mogą liczyć na najistotniejsze informacje co godzinę w Faktach RMF Classic. W tak skonstruowanym programie rzeczą nadrzędną staje się prosta forma i lekki styl. Dzięki temu stacja stara się nie zawieść oczekiwań koneserów, zaspokajając również oczekiwania tych, którzy do tej pory traktowali muzykę klasyczną i filmową z dystansem.
Dalecy jesteśmy od przypisywania sobie poczucia misji, choć słowo „misja” często pojawia się na naszej antenie.
Zawdzięczamy to Ennio Morricone, który napisał nominowaną do Oskara muzykę do filmu pod tym właśnie tytułem…
RMF Classic
Radio RMF Classic w każdym tygodniu gromadzi przed radioodbiornikami 2,4 mln słuchaczy w całej Polsce. Odbiorcy tej stacji to bardzo atrakcyjna grupa docelowa: 57 proc. z nich ma wykształcenie wyższe, a 64,4 proc. stanowią reprezentanci najbardziej prestiżowych zawodów: dyrektorzy, przedstawiciele wolnych zawodów, pracownicy umysłowi i właściciele firm.
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, 03-05.2010, próba: 21093; struktura słuchaczy według zasięgu dziennego, 06.2009-05.2010, próba: 1275.