RMF Classic każdego dnia dociera do 472 tys. słuchaczy, co daje mu pozycję lidera w rankingu słuchalności w grupie stacji skierowanych do tego rodzaju grup odbiorców.
zasięg dzienny (ogół badanych) | |
---|---|
RMF Classic | 472 000 |
Tok FM | 456 000 |
PR2 | 263 000 |
Chilli Zet | 207 000 |
Radio PiN | 60 000 |
Źródło: Radio Track Millward Brown; 05.2013-07.2013; TG: ogół badanych; wskaźnik słuchalności: zasięg dzienny; próba: 21045.
Słuchacze RMF Classic to bardzo atrakcyjna grupa docelowa. Dzięki dobrze dopasowanemu programowi stacja dociera do prestiżowych grup słuchaczy. To osoby wykształcone, nierzadko osiągające wysokie dochody, należące do prestiżowych kategorii zawodowych, mieszkające w największych miastach i aglomeracjach miejskich Polski. Udział tych atrakcyjnych grup docelowych w strukturze słuchaczy stacji jest zdecydowanie wyższy niż wśród ogółu badanych, o czym świadczą wysokie wartości indeksu dopasowania.
|
Struktura słuchaczy RMF Classic |
Ogół badanych |
Indeks dopasowania |
Mieszkańcy miast i aglomeracji powyżej 500 tys. mieszkańców |
51,2% |
19,3% |
265 |
Osoby z wyższym wykształceniem |
54,2% |
22,1% |
245 |
Dyrektorzy/prezesi, wolne zawody/specjaliści, właściciele firm |
50,6% |
22,9% |
221 |
Osoby osiągające miesięczny dochód gospodarstwa powyżej 5 tys. złotych |
34,2% |
15,1% |
227 |
Źródło: Radio Track Millward Brown; 08.2012-07.2013; TG: słuchacze RMF Classic (według zasięgu dziennego stacji), ogół badanych; próba odpowiednio: 2339, 84185.
Stacja muzyczna RMF Classic jest obecna już w 19 miastach Polski. Można jej także słuchać poprzez platformę internetową RMFon. Znakiem firmowym stacji jest starannie dobrany repertuar muzyki filmowej i klasycznej oraz tematyczna różnorodność poszczególnych pasm programowych. RMF Classic przyciąga grono wyjątkowych i lojalnych słuchaczy, którzy cenią sobie oferowany na antenie mariaż nastrojowej muzyki z nowościami świata sztuki, designu i nowych technologii.