RMF Classic zwiększa zasięg w prestiżowej grupie słuchaczy

16/01/2012

W porównaniu z poprzednimi latami wyraźnie zwiększyła się liczba słuchaczy, którzy codziennie włączają RMF Classic.

Każdego dnia stacji słuchało 370 tysięcy Polaków. Oznacza to, że RMF Classic zwiększył swój zasięg dzienny aż o  21% w porównaniu do 2010 roku. Wzrósł również wyraźnie zasięg dzienny RMF Classic w grupie docelowej stacji – wśród słuchaczy o prestiżowej sytuacji zawodowej.

  2009 2010 2011
Zasięg dzienny RMF Classic
Dyrektorzy, wolne zawody, pracownicy umysłowi, właściciele firm 174 tys. 191 tys. 249 tys.
Ogół badanych 265 tys. 305 tys. 370 tys.

Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, próba odpowiednio: 33510, 33028, 34261, 86563, 84168, 84220.

 

Słuchacze RMF Classic to atrakcyjna grupa docelowa dla reklamodawców. Są to głównie osoby z wyższym wykształceniem, o wysokich dochodach, dobrze lub bardzo dobrze oceniających swoją sytuację materialną, lub też mieszkańcy największych polskich miast i aglomeracji miejskich (powyżej 500 tys. mieszkańców). W porównaniu z ogółem Polaków grupy te są wyraźnie nadreprezentowane wśród słuchaczy RMF Classic, co świadczy o bardzo dobrym dopasowaniu programu stacji do ich zainteresowań i upodobań.

Grupy słuchaczy RMF Classic

w 2011 roku

Słuchacze RMF Classic Ogół badanych Affinity Index
Słuchacze z miast i aglomeracji powyżej 500 tys. mieszkańców 57,9% 19,0% 306
Osoby z wyższym wykształceniem 58,1% 21,3% 272
Osoby o miesięcznym dochodzie gospodarstwa domowego powyżej 3 tys. 56,9% 33,5% 170
Osoby dobrze lub bardzo dobrze oceniające swoją sytuację materialną 89,8% 76,9% 117

Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, 01-12.2011,TG: słuchacze RMF Classic (struktura słuchaczy według zasięgu dziennegostacji),ogół badanych; próba odpowiednio: 1742, 84220.

 

RMF Classic jest muzyczną stacją, obecną w 14 największych miastach Polski. Dzięki starannie dobranemu połączeniu muzyki filmowej i klasycznej, wiarygodnych serwisów informacyjnych i tematycznej różnorodności pasm programowych przyciąga grono wyjątkowych i lojalnych słuchaczy. To intrygujący mariaż muzyki i dobrego smaku z najnowszymi informacjami ze świata sztuki, designu i nowych technologii. Stacja często gości na swojej antenie znakomitości polskiego życia kulturalnego i wiele innych ciekawych postaci.

 

 

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY