RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium elektronicznym w 2016 roku

08/02/2017

W 2016 roku RMF FM był najczęściej cytowanym medium elektronicznym w kraju - pokonało nie tylko inne rozgłośnie radiowe, ale też kanały telewizyjne.
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów polscy dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 61 104 razy (34 936 razy w prasie, 18 303 w telewizji i 8 825 w radio).

RMF FM liderem opiniotwórczości

Na RMF FM inne media powoływały się aż 3550 razy, głównie za sprawą doniesień o opinii KE na temat sytuacji w Polsce oraz m.in. dzięki publikacjom na temat przejęcia przez IPN dokumentów z domu gen. Czesława Kiszczaka dotyczących Lecha Wałęsy. Ten wynik pozwolił Radiu RMF FM prześcignąć m.in. TVN 24 (3389 powołań) i Radio Zet (3227).

W pierwszej dziesiątce najbardziej opiniotwórczych portali znalazł się też RMF24.pl. W ubiegłym roku jego informacje cytowano 253 razy.

Na podmium rankingu najczęściej cytowanych mediów w ub.r., oprócz RMF FM, znalazły się też dwa tytuły prasowe: "Rzeczpospolita" (6273 powołań) i "Gazeta Wyborcza" (5947). Według analizy Instytutu Monitoringu Mediów rok 2016 został zdominowany przez tematy polityczne. W mediach najczęściej poruszano kwestie Trybunału Konstytucyjnego oraz związane z nim spory. Szerokim echem odbiła się afera reprywatyzacyjna w Warszawie i temat ekshumacji ciał katastrofy smoleńskiej. Często komentowano także problem związany z ustawą antyaborcyjną oraz „Czarny Protest”.

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY