Na RMF FM inne media powoływały się aż 25 311 razy. Stacja swoją zwycięską pozycję zawdzięcza kilku rodzajom materiałów: newsom śledczym reporterów RMF FM, informacjom politycznym, gospodarczym i ekonomicznym oraz wywiadom z politykami (m.in. w „Porannej Rozmowie” Roberta Mazurka i „Popołudniowej Rozmowie” Marcina Zaborskiego). Na drugą w rankingu rozgłośnię – Radio ZET – powoływano się w 2018 roku 11,8 tys. razy czyli ponad dwukrotnie rzadziej.
W rankingu wszystkich mediów zwyciężyło TVN 24 z wynikiem 25 624 cytowań, czyli zaledwie o 313 więcej niż RMF FM, które zajęło drugie miejsce w tym zestawieniu. Na kolejnych miejscach znalazły się: „Rzeczpospolita” (23 873), Wirtualna Polska (23 398) i TVN (21 543).
Badanie przeprowadzono na podstawie 353 801 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z 2018 roku. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków.