RMF FM najbardziej opiniotwórczym radiem dekady

09/05/2024

Radio RMF FM znalazło się na 1. miejscu w rankingu najbardziej opiniotwórczych rozgłośni minionej dekady w zestawieniu przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. W rankingu wszystkich mediów stacja również znalazła się na podium zajmując 2. miejsce.

Cytowalność dekady

Na newsy zdobywane przez dziennikarzy RMF FM inne redakcje powoływały się w latach 2014-2023 aż 209 tys. razy. Jak pisze IMM, wyróżnienie stanowi potwierdzenie, że praca dziennikarzy radia „niezmiennie wpływa na kształtowanie debaty publicznej, a materiały RMF FM cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem pozostałych przedstawicieli polskiej sceny medialnej”.

W rankingu uwzględniającym wszystkie media, RMF FM znalazło się na 2. miejscu, ustępując jedynie portalowi Onet.pl, a pokonując m.in. wszystkie telewizyjne kanały informacyjne, inne rozgłośnie czy opiniotwórcze gazety i magazyny.

„Ta nagroda to dowód skuteczności naszych dziennikarzy, reporterów i korespondentów oraz potwierdzenie wiarygodności i rzetelności naszych newsów. Gratulujemy wszystkim zaangażowanym w tworzenie »Faktów RMF FM«,  Radia RMF24 i portalu RMF24.pl oraz wszystkich programów RMF FM. Ogromnie cieszymy się z tej nagrody, która potwierdza zasady, które przyjęliśmy ponad 30 lat temu – podajemy tylko fakty istotne dla słuchaczy. Nagrody są mile, ale będziemy dalej hołdować również innej naszej zasadzie: jesteś tak dobry jak twój ostatni serwis czy program” – mówią Blanka Baranowska i Michał Rodak, zastępcy Dyrektora Informacji RMF FM.

Raport „Najbardziej Opiniotwórcze Media” przygotowywany jest przez IMM od przeszło 20 lat. Od wielu lat w comiesięcznych rankingach RMF FM jest liderem wśród stacji radiowych oraz w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów. W zestawieniu podsumowującym pierwszą dekadę raportu (za lata 2004-2013) RMF FM, podobnie jak teraz, zajęło pozycję lidera wśród stacji radiowych.

Rzetelność newsów RMF FM potwierdzają też inne badania. Stacja jest liderem zestawienia mediów, którym najbardziej ufają Polacy, przygotowywanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Jest też rozgłośnią, której Polacy przyznają najwięcej ocen pozytywnych i najmniej negatywnych w badaniu CBOS.

Przejdź do listy informacji prasowych

KONTAKT DLA MEDIÓW

Agnieszka Danowska-Tomczyk       PR & Communication Director

38 Content Communication        |        agnieszka.danowska@38pr.pl


Monika Langner       PR & Communication Manager

38 Content Communication        |        monika.langner@38pr.pl
D0 GÓRY